~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 december 2010

Av ~ Ruth ~ - 25 december 2010 13:55

Efter en mysig Julafton med god mat (utan tomte) så kom då Juldagen som inte var lika trivsam, alltid blir det något som man inte önskar och vill.

  


Inte är det Tomtegröt som jag har på vedspisen, utan håller på att smälter snö. När jag tvättade fejan i dag så plötsligt upphörde vattnet. Vattnet har efter åter kyla (i natt ca. 30*) frusit under huset, trotts att i sommar så grävdes vattenledningarna ner betydligt djupare och isolerades, en värmekabel går i vattenröret, men den är lite för kort så den går inte ända fram. Så nu är det full aktion i dag, Arne har åkt iväg till Ambjörby, det tar ett par timmar för att få tag på en längre kabel, men det kan ta tid att tina upp det på det sättet om det ens går med den. Jag bär in snöspänner och smälter i grytor, det är så tröstlöst, för det blir bara någon deciliter vatten från varje hink.


  


Nu är det tur att vi har ett utedass, även om det är svinkallt där ute så är det en nödlösning, bättre en att huka sig under en tall i skogen, förr så fanns det ingen annan möjlighet och det gick det också. Nu blir det ut för mig och skotta väg dit, sedan huka mig ner på bänken, kaffemuggarna på morgonen kör omkring i magen, ja även julmaten i går gör nog sitt till. Näää, juldagen ger oss ingen frid och ro i huset.


  


I går var det så vackert solsken och allt var så mysigt, nu är det skit i dag. Snön har börjat falla från himlen och det är 20*. Vi kämpar på, man är väll riktiga vikingar, inga Isbjörnar går det på vägarna, men en och annan räv stryker sig intill husknutarna här och söker nog värme. Ja se livet på landet, det bjuder alltid på överraskningar och oväntade saker, tur vi har ström, vedspisar och tålamod.


Hoppas ni alla får en fin fortsättning på Julen.


Kram till er alla där ute !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards