~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 december 2010

Av ~ Ruth ~ - 26 december 2010 14:51

  

Med mycket möda och stort besvär rinner det åter vatten i kranarna, och besöket på utedass är ett minne blott, fy så kallt mot rumpan när man sitter på en trädbänk. Tänk så handikappad man blir utan vatten i huset, helt otroligt vad man är bortskämd. Nu har vi värmekabel i hela vattenröret så nu skall det inte ske mera om inte strömmen går och vi inte är här.


  
Kokade mig Ris a’la malta i går, ingen jul utan den. Kokte på lika delar grädde och mjölk, i stället för en sliskig söt saftsås så köpte jag Ekströms lågkalori hallonkräm och det gick lika bra, oaooo så gott det var.

Kan stolt berätta att jag har inte ätit en kaka eller något annat sött under dessa juldagar, inget sug finns.


  
Gullan har precis varit här och hämtat sin vovve Millie och tagit en fika. Det har gått så toppenbra med en till i flocken, inget murr och tufft, finns inget elakt i denna härliga hundras, så milda och kärvänliga mot allt och alla. Nu är det mildväder här i dag -7* känns som en vårdag, men snö skall det komma och det tackar vi för. Arne har varit ute och kört snöslungan i en timma, har fått bort det lilla som har kommit dom senaste dagarna.


Önskar er alla en fortsatt fin julhelg / kramen

Har en ny "Sifoundersökning" missa inte det, tyck och tryck !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards