~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 december 2010

Av ~ Ruth ~ - 20 december 2010 16:00

  

Kylan är välkommen för då fungerar internett och datorn, jag är inte avskärmad längre från era bloggar och Aftonbladets nyheter. Just nu -24.8 *

  

Kaminen i vardagsrummet sprider värme och myslågor, som att titta i ett akvarium.

  

Hundarna myser i min 100 åriga säng, den är så kort så jag kan inte sträcka ut helt.

  

Tur man slipper gå hit ut för att göra sina behov längre, det har vi gjort mång en gång, på sommaren är det mysigt, men knappast när kylan biter i rumpan.

  

Vedboden står alltid öppen och väntar på ett besök, snöslungan på ett annat jobb.

 

Här uppe  bland all bråte håller tomten hus, han är rädd för kameran tyvärr :-)

  

Ett före detta bussgarage, nu mera en redskapsbod och bråte, säkert möss också.

 

Garaget från framsidan, nu står det övergivet och inga krigsflyktningar hämtas med buss från andra sidan av gränsen från Norge, det var under krigs-åren, det var då.

   

Våran stuga sett från baksidan, det stora fönstret är våran sovkammare.  

  

Nu lyser månen stor och rund bakom en vit slöja, det förklarar varför jag inte somnar när jag lägger mig, oftast blir klockan bortemot 3 innan jag slumrar in.


Ha det riktigt bra mina vänner och varva ner, julen skall inte knäcka oss.

En stor kram till er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards