~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 11 november 2009

Av ~ Ruth ~ - 11 november 2009 16:34

  


Nu har vi en varg i Lerum, flera har sett den gå omkring i trädgårdarna tillsynes helt orädd, man kommer den så nära som 1½ meter, då rusar den inte iväg utan lubbar sakta vidare. Tycker detta är skrämmande för hundägare som bara öppnar dörren och släpper ut sin hund. Man kan undra, varför är den så orädd ? gillar inte detta beteende, normalt sett skall dom fly av bara åsynen av människor. Hopas den bara är på genomfart för en vidare färd bort här ifrån.


Var hos tandläkaren i dag och fick sätta fast min krona, men hon trodde att den snart skulle åka igen. Tanden den sitter på skall vara rotfylld, men den är inte det i botten och det är karies på roten. För en 3 år sedan så gick jag på specialbehandling på odontologen på Sahlgrenska för tandlossning, dom flesta av mina tannsingar är mobila så på den här tanden har det kommit ner bakterier till roten. Förväntar mig stora kostnader i framtiden för att fixa hela min garnityr. Förra påsken fick jag inflammation i en kindtand som skulle vara rotfylld, samma slarv där, den tanden fick dras. Min förra tandläkare har gjort mycket slarv i min mun som jag nu får sota för.


Enya (hund) har varit hos veterinären för sanering av tandsten i dag, fick dra 3 bissar i överkäken. Kan inte fatta varför småhundar så ofta har problem med detta. Mina hundar får stora matkulor så dom kan tugga samt tuggben, men det hjälper inte. Så tillsammans så fick vi en saftig räkning i dag.


Åter en dag i mörker, grått och jäkligt väder men utan regn som tur är. Nu är det redan svart ute, dagarna är korta. Håller nu på med middagsmaten, enkelt blir det, kycklinglår och pommes, tomat, gurka och svart vinbärs gelé, tror det blir ett glas rött också, japp det hör till.


  

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards