~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 november 2009

Av ~ Ruth ~ - 3 november 2009 19:08

  


Har cyklat till torget i dag, köpte mycket synderier, fy på sig Ruth. Ett stort Wienerbröd, 2 påsar godis + 2 chokladkakor med nötter samt en påse tuggizzar. Vet inte vad som flög i mig, tror jag tappade mitt förstånd och mitt goda omdöme totalt om vad som är bra eller dårligt. När det uppenbarar sig mitt framför mig och jag börjar stirra på detta så flög den lede själv upp på min axel.
Köp, köp, köp beordrade "den, det eller detta, vad det nu var för en". Försökte vrida mig ur greppet, men då tog han mig i nackhåret, precis som mormor brukade göra när jag var liten och drog mig tillbaka mot hyllan. OK tänkte jag, köper väl en påse då, men tror ni  att "den, det, eller detta" var nöjd med det ? nääää då, åter tog han tag i mitt korta hår och vände på mig, lubbade åter tillbaka, då slängde den lede i både det ena och det andra, kunde lägga tillbaka en Chips påse i smyg. Nu sitter jag här med dårligt samvete, vad göra med allt detta. Kanske ställa mig ute på trottoaren i morgon när barnen är på väg hem från skolan och ge bort allt.
 
Fy ! Ruth vad du ljuger, det var ingen "den, det, eller detta" som tvingade dig, erkänn ! Näää kanske inte, men så svårt det är att erkänna sin dårliga karaktär, kan i alla fall inte förklara varför det skedde, trotts min ålder skulle jag vetat bättre, har ju inget sötbegär som drev mig, äter högst sällan godis så konstigt är det tycker jag....
  
Köpte mig en ny tunika/klänning så jag har något att växa i, om ifall kroppsvolymen ökar efter detta frosseri, Arne kanske hjälper mig tömma förrådet på godsaker när han ligger framför TVn i morgon kväll.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards