~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Inget i går från stugan

Av ~ Ruth ~ - 19 december 2008 19:41

Har så svårt att komma in på bloggen, alltid så när det är i slutet på månaden, det är så mycket som skall laddas upp. Det har varit regn, grått och dimmigt i flera dagar och upp till +5* så nu är det inte så mycket kvar av det tjocka snötäcket, men skall komma snö till helgen, så då blir jag åter glad. Dagarna går med att plocka och greja, fortfarande har inga tomtar kommit fram här inne, men i morgon kanske. Var med Gullan (76 år) till ICA och fick tag på lurvegarn "Fiffi" men det var snålt med färger, köpte 5 nystan så nu skall jag sticka vantar (vanliga tummvantar) med ränder i päls.


 



Var hos Gullan och åt grillat kyckling, vitlöksbröd och sallad. Hade kameran med och filmade på hennes fågelträd genom fönstret. Det var snålt med fåglar i dag bara Talgoxar och Gråspett. På hemvägen filmade jag en Hackspett som satt och trummade i ett träd en bra bit bort så jag zoomade max, därav den dårliga bilden med det gråa vädret. 

 


Näää, nu skall jag steka köttbullar och frysa in, men har ingen lust, bläää. En liten hälsning från mig så ni ser att det är bra här.

 
 
Lena

Lena

19 december 2008 20:30

Hej!
Fina fågelbilder,hoppas du får snö till helgen.Då kan du sitta inne i din stuga och titta ut på snön.En bild på dina tomtar hoppas man att du visar här på bloggen.
Ha det så bra!

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Cina

Cina

19 december 2008 20:41

Härligt att se att ni har det bra även om det regnar på er. Fina foton har du oxå lyckats med. Imorgon skall jag trilla köttbullar tror jag!
Har just gjort en deg till skura pepparkakor som jag skall baka imorgon!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

19 december 2008 21:05

Fina kort som du har plåtat.Vad synd att snön försvunnit där uppe.Här är gräsmattorna gröna
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

19 december 2008 22:48

Synd att snön töar bort hos er. Men det kommer väl ny snart. Här har faktiskt solen visat sig någon timma idag. Nu kl halv elva, var det frost på gräsmattan när hundarna gjorde sista kissrundan.
Fina fågelbilder du fångat med din kamera.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

20 december 2008 06:56

Vilka fina foton:)
Hoppas ni får en bra helg.
kramar

http://vingklippt

 
Medresenärska

Medresenärska

20 december 2008 08:38

Här kommer en hälsning till dig. Fina fåglar du har på bilderna. Hoppas allt fortlöper väl !!! Ha det gott !
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

20 december 2008 09:57

Hej i stugan :)
Här har snötäcket också krympt på grund av töväder.
Fina fågelbilder!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

20 december 2008 12:33

Så fina fåglar, jag gillar ju hackspettar!
Hoppas att ni har fått lite kallare och snö igen. Här är grått, gråkallt och riktigt blåsigt...buuurrrr

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

20 december 2008 16:38

Kjempefine bilder til at du har zoomet maks,moro med fuglelivet om vinteren og.
Samme været her hos oss,så trist så.Blitt litt kaldere nå i natt og i dag da heldigvis.Og snødd har det også gjort.
Jeg tar bloggfri nå fra og med i dag og til en dag i mellomjulen. Reiser hjem til Hamar på tirsdag:O))
Ønsker deg og dine en riktig fin og trivelig jul.
GOD JUL!
Stor juleklem fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Rut

Rut

20 december 2008 17:15

Hoppas du får tillbaka snön eller hellre ny fin vit julesnö och med domherrar i massor att invadera ditt fågelbord och Gullans fina fågelträd.
Ha det gott!

http://www.rut.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards