~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 december 2008

Av ~ Ruth ~ - 2 december 2008 15:42

Nu har min man gjort färdigt soffbordet till stugan, det är i björk och den stod utanför husknuten när den levde och var välmående, stammen var så tjock och björken så hög så det blev mycket virke. Som jag tidligare skrev så har han även gjort ett snitsigt stort köksbord med plats för 10 stolar omkring i samma modell till stugan. Han skall även göra andra möbler, få se vad det blir för det finns gott om gamla stora björkar och tallar på tomten. Allt behöver ju inte bli till ved för hela vedboden är full av kluven ved som räcker i många år framöver. Påpekar att detta är hans 2 första projekt i möbelkonsten, men vi är nöjda över recultatet. Jag längtar till stugan och snön som är där uppe nu. Har en syster som inte bor så himla långt inne i Norge från våran stuga sett, där är det en ½ meter snö nu berättade hon för någon dag sedan, gissa om jag fick rysningar av välbehag och längtan.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards