~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 december 2008

Av ~ Ruth ~ - 16 december 2008 23:07

I dag kom mina nya glasögon i brevlådan, med inbetalningskortet bifogat kr: 435:- båge 225:- slipning av glaset 210:- resten moms (87:-). Är sketnöjd, bågen sitter perfekt och är lätta, min egna Julklapp, japp !  Skall beställa ett par till med en annan båge som jag valde mellan, när jag beslöt mig för dom som kom i dag.


Vi har varit på middag i dag, rätten saknade namn (kokerskans egna) en vilt gryta med hare, himla gott, efterrätt: hemmagjord glass med varm hjortronsylt.


Våran goda granne Gullan kom en sväng på vinglögg och pepparkakor (Mor Annas) mitt på dagen. Saknar Gullans man Folke som jag har berättat om tidligare i bloggen, det känns tomt och det svider, go'a Folke saknar dig. Nu sitter han och tittar ner på oss, förra Julen den 24 så fyllde han år och vi umgicks en hel månad, nu känns det tomt.


Fick en burk med hembakta kakor av Gullan i dag, hon är så snäll och vet att jag inte gillar att baka längre. I morgon bakar hon en dubbel sats med bullar och ger mig hälften, hon är värd allt gull i världen.


I kväll kom den första tomten Håvard på besök med sin fru Kerstin, en riktig spelevink (Norsk) hehehe, det blev bara lite fika. Sedan har vi tittat lite på TVn.


Sätter även in 2 bilder med vad jag ser genom mitt fönster. Nu skall jag ta en mugg med glögg sedan sova.


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards