~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Mat-koma

Av ~ Ruth ~ - 17 december 2012 23:02


     


Har i dag tvättat om en del handdukar, örngott mm. som inte luktar så gott från det gamla skåpet dem förvaras i. Nu har jag kommit en bit längre och julen närmar sig med stormsteg.


Var bortbjudna på middag i dag. Nu vet jag vad mat-koma är för något, det kändes som magskinnet skulle spricka, fy vad det kändes obehagligt. Direkt när tallriken var tom fylldes tallrikarna på, den äldre tanten ville ha tomma fat, så är det över allt här uppe med dem äldre, riktiga mattanter som propsar och vill så väl, tror inte jag kommer att äta i morgon.

 

Arne har varit och gjort i ordning en älg som blev påkörd av en bil i går och som sedan avlivades, så nu blir det åter kött som skall göras i ordning under julhelgen. Alltid är det något som sker när vi är här uppe som man inte räknar med.


Blev bara några rader i dag. Ingen mera snö har fallit över oss och det har legat på nollan hela dagen, nu -2* .

I morgon skall jag hjälpa Gullan med att hänga upp gardiner och lite annat smått. Arne skall på 2 andra ställen och fixa något med elkablar och kontakter, alltid någon som behöver hjälp.

 

Kramen.

 

 
 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

18 december 2012 00:25

Härliga bilder! Men inga ljus i den gamla spinnrocken i år? Usch det är inte roligt när man blir för mätt. Du får tacka nej det måste de förstå.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

18 december 2012 06:02

Usch inget vidare att känna sig uppblåst o magen står i fyra hörn.
Men de äldre vill att man ska åta hela tiden.
Ni är som hemsamariter och hjälper de gamla det är ju tur att både Arne och du finns där uppe nu tillsammans.
Fina foton du delar med dig av idag.

Här hos mig har vi haft töväder ända sedan i söndags!

Ha en fin tisdag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

18 december 2012 06:26

Fina foton du visar för oss och vilken fin spinnrock du har.
Det är lite otäckt när man blir för mätt och magen står i fyra hörn
Hoppas att du får en trevlig stund med Gullan i dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Dotera Di

18 december 2012 10:01

Vad mysigt ni har det med massa snö. här har allt regnat bort så nu är det sådär grått och trist igen :(
Ha det så gott
Kram

 
gun

gun

18 december 2012 19:50

Fina bilder som du lagt ut här. Otäckt när man blir för mätt... man mår inget vidare då.
Här snöar det lite (fnyker) och -1 så det är halt på vägarna.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards