~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Monica fyllde 40 år

Av ~ Ruth ~ - 5 december 2010 18:45

      

      


Vilka påhitt med present. Moncan älskar chips, och dom köpte en påse för varje år och det blev en stor hög "Ler"..

Killen i kassan blev helt förskräckt, "har ni tömt hela chipshyllan ?" undrade han hehe. När dom berättade vad det skulle vara till så skrattade han och tyckte det var en kul grej.

Hon fick även en hudvårdsserie från Dior, så något vettigt blev det. Visar upp några foton från sopsäckbestyret. Tejppade ihop 2 säckar, knytte kulor på snören, det tog en faslig stund. Nickas fixade en fin vers på ett kort, han är så duktig på att skriva långa rimramsor.


Det har snöat här sedan i gårkväll, fin snö så det har kanske blivit 10 cm. Jag och dottern och ett barnbarn skulle iväg till Göteborg i kväll ”Jul på Liseberg”, men efter att kikat på nätet så stänger dom kl. 21 (vi trodde 23) och vi skulle inte varit där förens vid ½-8 och då var det ingen idé, så vi siktar vi in oss på onsdag i stället. Tur vi kollade på nätet: "HÄR" 

Nu är 2:a Advent avklarat och snart är det jul. Hälgen har varit toppentrevlig !


Glöm inte släcka ljusen i rum som du inte befinner dig i och skruva loss lampan riktigt i Adventsljusstakarna innan du går till kojs, dom kan ligga på gränsen och fatta eld, hujeda mig, ujuj. Kolla även brandvarnarna så att dom fungerar.


Kram till er alla, ingen nämn och ingen glömd.

 

 
 
Cina

Cina

5 december 2010 20:29

hahahaaaaa vilken kul grej.
Detta fick ni allt till.
Vilken tur att ni kollade när dom stängde på Liseberg.
Men hoppas ni får en trevlig tripp på onsdag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

5 december 2010 20:47

Vilken roligt idé! Antar att hon blev överraskad!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Dotera Di

5 december 2010 21:21

jaja,det skall vara bror att fixa med annorlunda paketinslag :-)
Kommer ihåg för några år sedan när vi knappt ville öppna våra klappar för den kreativa inslagningen. Nu är julen räddad för Monica....hmm kanske skall önska sig ett gymkort i julpaket.
Ja visst vr det synd att Liseberg stände så tidigt, men nu har vi onsdagen att se fram emot. Hoppas att temperaturen håller sig som idag, har varit riktigt skönt ute idag.
Ha det gott nu de sista timmarna av denna andra advent..........
Kram alla!

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

5 december 2010 23:11

Ha Ha... Häftigt! Då har hon chips ett tag framöver!

Vilken tur att ni kollade tiden så att inte resan blev förgäves.
Kramen från oss alla

http://eklovens.fotoblogg.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

5 december 2010 23:12

Vilken kul grej, och en annorlunda pressent, undra vad det skulle ligga i min sopsäck, det fins ju bara en Christer!!!!!!!!!!

http://bloggplatsen, se

 
Margit

Margit

6 december 2010 00:24

Ser ut att ha varit trevligt 40 års firande..och ROLIGT OCKSÅ med "inslagningen"..av ALLAQ dessa påsar!!!
HÄr i Kolsva..har det OCKSÅ snöat en del under helgen...sopat av bilarna ett antal gånger...
Vi eldar levande ljus.och HÅLLER KOLL..på dem...
KRAMEN TILL DEJ VÄNNEN OCH JAG ÖNSKAR DEJ EN TREVLIG nY VECKA!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

6 december 2010 06:38

Vilken kul grej, förstår att hon blev överraskad.
Här har vi oxå fått snö så det räcker
En bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

6 december 2010 08:47

Hej Du har en bloggaward att hämta ut i min blogg :) Kram fr. Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Marias Hörna

Marias Hörna

6 december 2010 10:42

Vilken kul present :9
Ja hon lär då kunna äta länge.
Tack också för tipset om den trevliga bloggen du skickade :)

http://mariashrna.blogspot.com

 
Helen

Helen

6 december 2010 12:40

Hallå igen!
Att jag ställde frågan om två bloggar var att det i mina kommentarer stod ansepanse och när jag länkade så hamnade jag hos dig.........det gjorde ju inget, bara trevligt att hitta nya goa bloggare, men det var lite konstigt!
Hoppas att denna måndag är fin!

http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman

 
Ingen bild

Anita

6 december 2010 14:42

Vad mysigt ... Ni ser ut att ha haft en kanonhelg. Är Monica en dotter??? Har noll koll på sånt där. Tur att du kollade Liseberg innan färd dit.
Ha nu en bra måndag och en trevlig vecka. I morgon åker jag till Gbg och Jungman Jansson.
Stor kram från mej !!

 
ansepanse

ansepanse

6 december 2010 18:08

vilken kul idé med lika många chipspåsar om fyllda år :)
måste vara vackert på Liseberg med alla ljusen
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
agge

agge

6 december 2010 18:09

Verkligen påhittigt det där med chipsen..hahaha...Vad roligt ni måste haft det.
Vad kul att gå på jul i liseberg...

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Lena

Lena

6 december 2010 19:14

Så bra att det kom fram.Synd att det var en nitlott:(Vad fina bilder du har tagit i båda inläggen.Ja hoppas Jay vinner nu:)
Ojoj så mycket chips fniss.
Jag skriver lite i bloggen på min hemsida.Idag har jag varit ute och fotat lite vinterbilder.Så kika in om du har lust.
Kram på dig:)

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards