~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Vila kvar fram till jul..

Av ~ Ruth ~ - 21 december 2009 20:11

 



Sitter och stickar på beställning julvita vantar med Innslag av vitt glittergarn med topp att vika över fingrarna , blir nog klara i morgon. Här förenas nytta med nöje, är helt kolugn inombords, är nog lycklig lottad om man jämför med många andra.
 
Lugnare för varje dag nu, köttbullarna klara och övrig mat görs på julmorgonen.
Svabbar över golven på onsdag. Så här lugnt är det aldrig hemma i Lerum innan tomte-dagen, därför så är det så skönt här uppe, åsså är det ju snö inte att förglömma, men det är det nog i Lerum också nu, även i hela vårat avlånga land.
 
En fin dag har det varit, dock kylig, men nu är det en kyligare -21*. Spisarna glöder, var tvungen att öppna köksdörren i 5 minuter förut, termometern inne visade på +26,8* så det fanns risk för syrebrist, luften blir så torr även om det står en koppargryta på vedspisen med vatten och avger ånga hela tiden.
 
Det är så stjärnklart och fint ute, det ser ut som stjärnorna är mycket närmare jorden här jämfört med i  Lerum dom är så stora och nära, kan någon förklara varför det är så, det är så rogivande att stå och studera dom på himlavalvet.
 
Har fått ett julpaket från min syster och svåger i Spanien, vad det är i det får jag se på julafton (om jag kan tya mig tills dess :-) Lägg ner julstöket ni också, det blir jul ändå.
 
 
 
mikaela

mikaela

21 december 2009 20:22

jösses vad varmt ni har de hos er.

http://www.mikaelaelisacharlotte.blogg.se

 
stinalill

stinalill

21 december 2009 21:24

Å vad du verkar ha det skönt Ruth!! Sitter där och stickar i den sköna värmen - 26 grader - det vore nå´t för mig!! Jag försöker svepa in mig i yllefilt och ha vetekudden på fötterna. En öppen spid skulle inte vara dumt att ha.....

Vad bra att du slipper stressen där i Värmeland! Så sant som du säger - jul blir det ju ändå. Fortsätt ha det skönt över helgerna nu!!
Julekram till dig!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

21 december 2009 21:25

Å vilken fin och rogivande bild Ruth!Så himla mysigt ni verkar ha det där i stugan,Lugn och ro.Javisst har du rätt min vän,och det gljädjer mig att höra att du vet,ja du vet faktiskt hur jag fungerar,fast jag aldrig träffat dig.Puss på dig min gumma,och en sak tilljag gillar raka människor som dig.Men ändå som kan se ens fel och brister.Ja du är bara för härlig du!!!!
Önskar dig och Arne en mysig kväll!
Tycker att jag har er så nära här,och att jag kan se hur mysigt ni har det.
Kram på er bägge två
Lena/

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

21 december 2009 21:50

Kan forklare deg om stjernene, slik er det her også synes dem er mye nermere her en hjemme. Curt sier det er får det er så mye lysfårurensing fra alle lysene i Lerum,der du er nu er det mye klarere det så søstra mi. Men det var veldig fint det du strikker så så koselig ut med levene lys og garnet. Men det er veldig kalt hos dere. klem

 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

22 december 2009 00:42

Nu har vi fått igång datorn:( har haft bekymmer idag må du tro... hehe! Något som gjorde att det gick proppar hela tiden. Hela huset mörklagt och kallt blev det snabbt inomhus också.
Tack för vädret på min sida! Jätteskoj att kunna se temperaturen ute! Men när vi hade -17 visade den "bara" på -14 men kan ju bero på att vi bor på en höjd.
Skönt att du har de flesta julbestyren är klara.

Go nattkramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
lillis

lillis

22 december 2009 07:25

Vilken mysig bild du visar upp,så rogivande du har det med stickning och skön omgivning
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

22 december 2009 10:51

Vad mysigt ni har det i stugan! Vedspisen ger ju riktigt hög mysfaktor. Och tänk så praktiskt om det skulle bli strömlöst.
Här sjuder skinkan på spisen och sprider en härlig doft i huset. Känner mig lite stressad, ryggen har åter börjat värka. Trodde ryggskottet var på väg bort men har nu åter slagit till.
Önskar er allt gott!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

22 december 2009 14:12

Ja det är ett klickgolv vi lagt in till Alma.Blev så fint så :) Nu får du ha en underbar jul ! Så duktig du är som kan koppla av......fast jag försöker i alla fall.Som du säger, det blir jul i alla fall :) Kraaaaamis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

22 december 2009 16:01

Vilket då julstök??? Lägga ner??? Julstöket lade jag i avfallshinken för ett par dagar sen .... Insåg att det är samvaron som betyder något och inte hur mycket man har putsat innan. Vi är många personer samlade och inget är sig likt under tiden de befinner sig här så städa gör jag när de gått hem ....

Stjärnorna är större i Värmland än i Lerum. Vet du varför?? Joo, stjärnor gillar inte städer. De vill ha landsbygd. När de ser landsbygden så sänker de sig ner och blir stora som parabolantenner och när de ser människor titta upp på dem så strör de lite lugn och ro över dem. Därför känner du lugn när du stickar pulsvärmarna.
Storkramen från Skomakar Lisa !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

22 december 2009 18:11

Här har det varit en lugn dag idag, har börjat på ett par nya sockar en ny modell, imorgon skall jag förbereda maten till julafton, så vi jagar inte livet ur oss

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

22 december 2009 21:13

Mysigt du har det där uppe i Värmlandsskogarna....=))
Skönt att bara få vara.

Här är det oxå ganska så lugnt.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

23 december 2009 11:49

Förstår att du njuter där du är nu Ruth

kram

http://jacastas.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards