~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 december 2009

Av ~ Ruth ~ - 7 december 2009 20:14

 



Kl. 22 i gårkväll satte jag in min ärtsoppa i ugnen och i fm. vid 9 var den klar.
Om du bara viste hur god den är, du kan avgöra endast med att göra själv och smaka. Den sköter sig helt själv och blir som den goda ärtsoppan som karlarna fick i lumpen som var så omtyckt (enligt min man), den blir uppskattat jag lovar ! Så i dag blir det 1-2 mackor med champion-stuvning + ärtsoppa, enkelt och smidigt.
----------------------------------------------------
Receptet på Ruth's Ärtsoppa.
 
1 fläsklägg
2 ½ l vatten
1 paket gula ärter
1 stor lök (eller 2 mindre.) skärs i 4 delar.
1 + en fjärdedels msk. salt.
knappt en tsk. Timjan på burk
 
Ugnen sätts på 100* sätt in grytan i mitten av ugnen.
Låt den stå i ugnen tills ärterna är mjuka ca. 10 timmar.
-----------------------------------------------------
När det är klart :
 
Plocka upp lök-halvorna, kasta bort svålen och frilägg
köttet som skärs i små bitar och läggs tillbaka i grytan.
 
Smaklig måltid, ärtsoppan blir en succé

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards