~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 december 2009

Av ~ Ruth ~ - 16 december 2009 19:21

 

***Klickbar bild*** 


Detta är min ersättning för julgran, den pryder sin plats så fint där den står i vardagsrummet. min farmor skulle nog blivit riktigt glad om hon kan se den från sin himmel, att man kan använda den till annat en att spinna garn är nog otänkbart för henne. Så mycket garn som hon har spunnit på den som har blivit till varma kläder för oss 6 när vi var små och för övriga familjen under dom bistra vintrar som då var, vi behövde aldrig frysa trotts att termometern ofta kröp över -30*.
 
Har julpyntat med girlanger med färgade kulor samt tomtar över allt i dag, satt upp jul gardiner och pysslat som den självaste tomten nu gör denna tiden innan jul.
 
Skall snart upp till Gullan och titta på "Bonde söker fru", det går nu i 3 dagar på raken och då blir det att lubba till "Gulliga Gullan", Arne skall se på idrott som fotboll, hockey och det som bjuds på dom övriga kanalerna. I dag kom Gullan men en påse nybakta bullar som var varma, så gott till fikat, vad vore Klaråsen utan henne. Fy vad jag saknar hennes man Folke och allt det roliga vi hade tillsammans när vi var här uppe.
 
Nu får ni ha en riktigt trevlig kväll. Här är det nu -9* så det blir mössa på ute.
Kramar till er alla.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards