~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 13 december 2009

Av ~ Ruth ~ - 13 december 2009 20:17

 


Gullan fotade mig bredvid en stor tomte som stod på golvet. Det får bli min julhälsning till er... Ser att flera har hämtat kortet, jaaa det är bara att plocka med sig även om det är en gammal gumma utan tomteluva, men tomten är magnefik och stor där han stod på golvet och vaktade våra ytterkläder.

 

  


Gullan vid matbordet, tack vännen för att du bjöd på allt detta.
 
Fy bubblan vad magen plötsligt svällde upp, har inte ätit så mycket gott på det jag minns. Mycket Norskt på julbordet eftersom ägarna är Norska, så det var ett komplett Svensk /Norskt julbord. Dels så besöks det av många Norrmän eftersom det är en gränshandel /Wärdshus, detta lever jag på länge. Man vill ju smaka på allt och då blir magen därefter :)
 
Förövrigt har jag uppdaterat flera hemsidor och gjort 2 julkort på beställning. Arne har satt upp Advents-stakar i alla fönster och ljusgardin längs hela altanen. Just nu är det -7* och mera snö väntas. I morgon har jag min arbetsdag.
 
 
  

Kom gör oss fria du Sankta Lucia
och ge oss en känsla av hopp.


I själen vi fryser så vi gärna dig hyser
både till ande o kropp.


Där du har gått fram bland gamla o unga
du lämnar ett ljus som vi spar.


Vi har dig i sinnet det blir bästa minnet
o där får du alltid va kvar.


En varm Luciakram skickar jag till er alla !

(Lucian har jag pixelritat med musen och den stannar här)



 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards