~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Jobbar ni ihjäl er så här mot slutet ??

Av ~ Ruth ~ - 19 december 2009 21:50

  


Det är så tyst och lugnt så jag undrar om ni befinner er på stress akuten eller
har ni fått vinterkräk sjukan ? den ska vara riktig hård nu påstås det, ja, värre en vanligt och sprider sig lavinartat genom Sverige. Själv sitter jag här och snorar och nyser långa serenader på 8-10 anfall åt gången, tvi så jobbigt, tur jag inte skall ha gäster på Julafton, så det behöver inte vara så perfekt med någonting.
 
Kanske kan det vara min Hyacint-grupp som jag reagerar för, kan vara känslig, men det har inte varit problem förut om jularna. Vinterkylan har bitit sig fast här, i natt var det -30* så jag frös i natt, nu har det krympt till -16*. Det har snöat non stopp hela dagen, men inte så stora flingor och lätta som dun är dom, när bilarna kör förbi så blir det en rejäl snödimma i luften.

Nu är TVs bondesåpa över, men såg fram emot att få se Janne på dansgolvet framöver, men bonden Jan-Olov ”Janne” Hansson, tvingas lämna ”Lets dance”. Hans hjärtfel stoppade honom. Det var efter en rutin­undersökning av deltagarna i TV4:s ”Lets dance” som tv-bonden Jan-Olov ”Janne” Hansson, fick chockbeskedet av läkarna: Lämna tävlingen, dom tar inga risker.
 
Ha en fortsatt fin helg !
 
 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

19 december 2009 23:55

Samma här, hostar och nyser. Här kan det inte vara Hyasinter iaf för vi har inga. Hoppas du kryar på dej snart.
Men du Ruth! Vi har massor av snö nu! Jisses vad roligt vovvarna har det i snön

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Lena

Lena

20 december 2009 00:08

Det är så fina blommor,men många är känsliga för dom.Men så kallt ni har där.burr!Du får önska dig en värmefilt av gubben i julklapp Ruth.Då sover du nog skönt om natten.
Kram på dig vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
margit

margit

20 december 2009 01:49

God Natt, Ruth! Lasse ligger o snarkar vid TVn..och jag sitter vaken vid datorn...
Vi har varit lite duktif i eftermiddag...Kokat knäck, bakat 4 "Tingstlimpor" i form samt bakat "grisar"..(som du kan titta på i min blogg så får du veta va det är) Bilder från baket kommer i morron, söndag nån gång i bloggen.
Tycker inte att jag "slitit" direkt...
Kramen, vännen!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Maria

Maria

20 december 2009 08:13

Ja nog känner jag mig lite stressig allt.Har mycket som ska hinnas med så här inför jul,som föresten ska tillbringas här med hela tjocka släkten!
Sedan är ju jag en snöälskare jag,så jag vill vara ute så mycket som möjligt i snön.För vem vet hur länge den stannar här i södern.Inatt har det snöat här ,ja och hela dagen igår också.Så nu har vi ett regält snötäcke här och ganska så kallt -7 nu på termometern!

Ha det gott //kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Cina

Cina

20 december 2009 09:12

Men inte ska du väl bli förkyld mitt upp i alltihopa.
Kan vara hyaciterna, men jag tycker inte att det luktar som dom gjorde förr när man var barn. Jag har 5 st men inte känner jag någon lukt! Jaja inget är som förr.
Men jag känner röklukten på dom som röker fytusan så illa dom luktar....fast jag ska inget säga för jag har själv luktat så.

Nääää jag stressar ingen för vi är ensamna på julen. Vi skall åka till pappa en liten sväng på julafton och sedan till gravarna. Sedan blir det lugnt här.

Ja denna omgång av Bonde söker fru var lite tråkigt.
Töntiga bönder mer eller mindre.
Synd att Janne inte kan vara med i Let´s dance.
Thilde var den enda som fann kärleken och som håller i sig.
Roger han e singel igen, läste jag i aftonbladet.
Jaja de finns en till alla.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

20 december 2009 10:08

Önskar dig en trevlig 4.e advent

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

20 december 2009 11:33

Här hos mig är det ingen julstress tar dagen som den kommer och jag hinner det jag ska göra utan att stressa
Önskar dig en bra 4.e Advent
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

20 december 2009 18:06

Här är det ingen stress, det som blir gjort och resten får va

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 december 2009 18:13

Vad tråkigt att du nyser och snorar, Ruth! Jag misstänker nog hyacinterna. Jag älskar också de vackra väldoftande blommorna, men klarar inte av dem längre. Allergi mot något kan ju uppträda plötsligt, fast man varit utsatt för det ämnet under många år tidigare utan problem. Hur som helst hoppas jag att du snart känner dig piggare.
Julstress? Nix! Jag har hängt upp julgardiner i köket utan att tvätta fönstren t.ex Jag kör vanlig veckostädning och de få klapparna vi ska ha är inslagna och klara. Firar förjul här med barn och barnbarn på tisdag med klappar och rotmos - sen sticker vi till sydligare nejder :-)
Rotmoset får sin förklaring på min blogg idag *fniss*
Varma kramar!

http://httplambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 december 2009 20:27

Här är julstöket i det närmaste klart......julafton tillbringar vi hos älste sonen med familj som vanligt.

Just nu har vi minus 16 grader....ingen risk för mygg i alla fall.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

20 december 2009 22:08

Hyacinter hör ju till på julen, men dom doftar ju väldigt mycket. Får en tung känsla i huvudet. Har bara en liten i år.
Kallt här i kväll -12gr Brrrrrrrrrrr antar att du har kallare!
Varma kramen!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

21 december 2009 19:54

Förstår att det är lugnt och fridfullt i värmland Ruth, önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!

Stor kram från Lena

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards