~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Bloggen tog förjulsledigt i gårkväll

Av ~ Ruth ~ - 18 december 2009 10:19


Var hos Gullan i går och tittade på "Bonde söker fru" hemkommen skulle jag göra ett inlägg, men det gick inte att komma in på bloggen mera den dagen. Sätter in en bild på våra grannars hus på andra sidan av vägen, 1:a huset till vänster är Gullans hus.

   



I natt har det varit en bitande kyla -29* båda vedspisarna här glöder, synd om skogens djur nu i kylan. Ännu har vi ingen ekorre sett här, har dom flyttat från vinden på huset tro, saknar deras nyfiknhet när vi är här.
Åter en strålande fin dag med sol, friskt och bitande i luften, men vad gör det ? varma vinterkläder saknas inte så det blir en skön kort tripp med hundarna senare under dagen.
 
Bjöd Gullan på middag i går som bestod av, ugnsbakade potatis med vitlökssmör, vin sås med kapris och pesto, skivat innanlår av älg, kindyböner, knopp-sparris, svart vinbärs gelé, syltade gröna tomater och små syltlökar, dryck Rödvin, till efterrätt Ris à la Malta  med saftsås, mammamia så gott det var. Dukade med mina nya svarta tallrikar och vinglas med svart fot, lade upp maten på tallriken som på matprogrammen på TV hehe, det blev så fint. Ledsamt nog så glömde jag fota :((
 
  
 
  
 
Efter att hundarna hade varit på promenad i går så var dom riktigt trötta och gosade ihop sig i soffan med gubben. Nowah skall skall alltid ligga på Arnes höft när hon är i soffan.
 
Ha en strålande fin dag alla mina vänner, bjuder på varm glögg och en pepparkaka om ni knackar på...


 
 
lillis

lillis

18 december 2009 11:56

Så gott det smakade med Glögg och pepparkakor(tack). vilket fin vinterlandskap du är i,fina foton som vanligt och så fina era små hundar är
Ha en bra och skön helg
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

18 december 2009 13:12

Det var en middag som inte gick av för hackor.....blev riktigt hungrig när jag läste om allt gott du bjöd på.

Kors i allsin dar så kallt ni har det däruppe i Värmland.....här håller det sej omkring 6-7 grader.

Ha en bra fortsättning på denna dagen!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

18 december 2009 15:21

Vilken festmåltid du bjöd på, Ruth! Det riktigt vattnades i munnen. Att du glömde fotografera delikatesserna har jag överseende med, när du så generöst visar oss din supersöta hundar. Fina foton också, som vanligt hos dig.
Önskar dig en skön fredag.
Varmaste hälsningar!

http://httplambergsfrua.bloggplatsen.se

 
agge

agge

18 december 2009 17:42

Så fina dina vovvar är....de ser kungliga ut...
Så mycket gott du bjöd på..Mmmmm.....

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Milla

Milla

18 december 2009 18:46

Hej
Jag vet inte inte om du såg mitt meddelande i din gästbok på sidan bloggbakgrunder. Skriver här oxå:)
Jag tycker du har jättefina bloggar och att dina bakgrunder är fantastiskt fina. Jag har använt en av dom som bakgrund på min blogg, och vill kolla att du tycker det är ok. Flera av mina läsare har hört av sig om att de tycker bakgrunden är fin. Jag vill gärna länka till din blogg om det är ok för Dig. Välkommen att kika in på min Blogg!
Önskar Dig en fin fredagskväll

http://millasbloggsida.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

18 december 2009 20:57

Brrr vad kallt ni har det! Oj vad det lät gott med Gullans mat. Jättefina bilder på alla vovvarna

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Maria

Maria

19 december 2009 00:00

Ja du,igår strejkade bloggen helt.Även i dag på förmiddagen tycker jag att det varit segt.
Här gnäller jag att det är -6 grader, fniss vad är det mot dina -29?
Den middagen Gullan blev bjuden på, låter sååååå god,och det vad den säkert.Speciellt trevligt blir det att äta då man lägger upp maten och serverar den,blir som ett litet resturangbesök.
Vad söta dom är dina hundar,speciellt den svartbruna.
Ha en trevlig helg i kylan ,och 4:e advent förståss.

Värmande Kramar Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Reneth

Reneth

19 december 2009 17:51

Är inne och kollar att ni inte fryser inne däruppe. Det ser bra ut även om ni har kallt verkar ni vara vid gott mod och ha det trevligt i stugan :) Toppen tycker jag. Önskar er en fortsatt trevlig jullik helg
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
gerty

gerty

19 december 2009 18:52

Nu är det kalt som f-n här också -11 så snön ligger kvar

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

19 december 2009 20:02

Oj, oj den middan hade då inte jag tackat nej till!! Låter riktigs smaskigt!
Minus 29 - så HEMSKT- tycker jag!! Men det är väl för väl, att du gillar vintern! Nu har du ju verkligen fått den - både med snö och kyla! Hoppas du ändå har det gott i stugvärmen!
Kram till dig!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

19 december 2009 20:02

Men så fina bilder och kanon fin bild på hundarna.
Ha en skön kväll vännen!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

20 december 2009 09:05

Underbara bilder och hundarna är såååååååå söta .
Hoppas att allt e bra hos dig!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

20 december 2009 22:15

Du tycks ha fått en riktig vargavinter! Vackra vinterbilder du bjuder på.
Hundarna är ju bara fööör goa! Mina gillar också att ligga på magen eller höften. Intar alltid en sån plats när tillfälle ges!
Kramis

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards