~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 december 2007

Nu så...

Av ~ Ruth ~ - 19 december 2007 21:49


I morgon så stuvar vi in oss för avresan som tar sina 5-6 timmar i tid, avskyr dessa långa resor, en timma går bra, sen så är det pest och pina. Får se hur det går med dom 2 små alla dessa milen, men oftast så sover dom och mår gott i sköna sängar bak i bilen. Nu har jag gjort i ordning i källaren för själv bevattning av blommorna, tror det kommer att fungera rätt så bra, (ja det visar sig hur det går.) Så här ser det ut i ena delen av min oas, på det kyliga källargolvet. Har ingen som kan vattna mina blommor när jag åker bort, det känns lite jobbigt. Har packat och grubblat i dag över allt som skall med. Tycker det är så svårt, kläder har jag med så man kunde tro att jag blir borta i månader :-). Hundarnas leksaker, torr foder, djupfryst mat, och skålar, kammar, borstar, antibiotika om dom blir sjuka, Rimadyl om dom får ont någon stans, DHC tabletter om dom blir dårliga i magen mm. Det är som med små barn, man får vara förberedd på allt. Torrvaror för oss, djupfryst, olika drycker............... osv.............. Det tar mig dagar av planering, inte undra på att jag har svårt för att somna på natten, går igenom hela registret om och om igen. Tror jag har fått med mig allt, huset larmas och nyckeln vrids om. Nästa gång jag hör av mig så är vi på plats ! Ha det gott mina vänner!


..........Vi vet, KÖR FÖRSIKTIGT, ja det gör vi !.........

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

19 december 2007 22:48

Tittar bara in som hastigast. Ha en bra resa och en riktigt trevlig jul. Så än en gång god jul mim vän. Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

19 december 2007 22:52

Ingen dum ide der med selvvanning,den skal jeg jammen teste en gang.Takk for tipset:))
Ønsker dere en riktig god tur,bra dere kjører forsiktig:)
Klem.

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Marianne

Marianne

19 december 2007 23:17

Det är alltid svårt att få sina blommor att överleva en längre tid om ingen tittar till dem. När vi hade vårt fritidshus och lämnade våra växter hemma utan tillsyn, så gick jag helt enkelt över till orkidéer. De tål det mesta och blir oftast mycket villigare på att blomma om man misshandlar dem lite.
Hoppas resan gick bra.
Ha det gott i kylan och snön.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

19 december 2007 23:17

Hej vännen min!
Ojojoj. Vad du har tänkt & fixat en massa. Jag har en förmåga att glömma av mina växter när vi sticker iväg :(. Men här ser det riktigt bra ut. Tack för ett bra tips som gör att även jag kan sköta om mina få gröna växter när jag åker iväg :).
Bamse kramar Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

20 december 2007 09:04

Känner igen det där sen sommarstugetiden som barn. Mamma hade ibland glömt något och vi vände om ifall vi inte hunnit alltför långt. Glöm inte att dra ur strykjärnssladden! Är du uppkopplad därute i buschen? Annars och i vart fall..God Jul!

http://barasaras.bloggagratis.se

 
corina

corina

20 december 2007 18:25

Hoppas den långa resan ska gå bra och att ni får det härligt när ni väl kommer fram!
Kramar!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

20 december 2007 18:31

Hoppas ni får sköna dagar i Värmland och.... kör försiktigt så hörs vi sen efter allt julestök.

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards