~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 22 december 2007

Av ~ Ruth ~ - 22 december 2007 22:45


Nu har vi varit hos grannen och ätit "Dopp i grytan", har aldrig ätit det förut, så det var något nytt. För er som inte vet så är det spadet som skinkan har kokat i, lägger ner vörtbröd som blir vått, läggs på tallriken med en skinkskiva på, rödbeter eller rödbets sallad och senap, äts med kniv och gaffel. Det var ju annat också på bordet, men doppet i grytan var nytt för mig.


Det har kommit lite pudersnö i kväll och det är -12* nu. Julsakerna är framplockade, så nu tittar det tomtar fram lite varstans, bakom gardiner och på alla möjliga och omöjliga ställen, dom vaktar på oss, blickarna är med över allt.


Tråkigt nog så stryker det en skabbräv in på knutarna, dom söker sig till husen när dom får det jobbigt och ändrar helt sitt beteende,stackare så dom lider. För två år sedan i februari gick det en blodig sargad och pälslös räv under vårat hus, där låg den död. Nu är bössan laddat så kommer den skall pinan bli kort, tragiskt för dom är ju så otroligt fina.


Det var dagens korta rapport. Vi hörs i morgon !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards