~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 december 2007

Av ~ Ruth ~ - 25 december 2007 20:54


Nu är det Juldags-kväll. I går på dagen var vi borta på Jul lunch och 81 års födelsedags kaffe, riktigt mysigt och trevligt. Julmaten avnjöt vi själva i lugna hemmets varma vrå. På kvällen blev det TV och mys. Hade ingen strumpa att hänga upp på muren så jag fick ingen julklapp av tomten på morgonen. Så i dag har jag stickat en strumpa klar och håller på med den andra. Har inte stickat på 10-12 år så det var ovant, det blir inte så jämt och fint som när jag var i sticksvängen och inte går det lika snabbt, men tror nog jag skall komma tillbaka med det hela till slut. Har stickat mycket genom åren, allt som går att sticka både till mig och barnen, kluriga mönster och Norgetröjor. Sydde allt i klädväg till mig och barnen, virkat otaliga dukar och broderat dukar och bonader. Plötsligt så tog allt handarbetet slut, kanske är jag så sakta tillbaka med dessa sockar, för attans vad det är roligt, blir nog ett par till efter dessa här, efter det så blir det en fuskpolo har jag fått för mig. Har plötsligt fått mera tid att förfoga över när jag inte kan surfa på nätet, bara att lägga in ett avsnitt på bloggen är tidskrävande, precis som det var på bloggen när den strulade som mest. Så mina kära och trogna vänner, inte har jag den ringaste möjligheten att besöka er i Julhelgen, det är så himla tråkigt, vill ju veta hur ni har haft det i julen "snyft"..


I går på självaste julafton så var det +3* och regn, trotts det så märktes det inget på den snön som finns. I em. så har det börja snöa, får se hur det ser ut i morgon kanske snöskotting :-) nu -5*...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards