~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 december 2007

Av ~ Ruth ~ - 4 december 2007 12:47


Har du blivit orolig för att dricka kaffe efter rapporten om att det kan innehålla akrylamid ? som med mycket annat finns det 2 sidor att se på saken. En Holländsk studie visar att den som dricker 7 koppar kaffe eller mera per dag minskar risken att utveckla typ 2-diabetes med närmare 50 % !!
Anledningen menar forskarna kan vara att kaffet innehåller ämnen som har en positiv effekt på kroppens sockeromsättning. Fram för kafferep i stugorna i vinter, så mysigt att förena nytta med nöje och lite skvaller om grannarna piggar alltid upp "Ler skämtsamt"...


Solen skiner från en klarblå horisont, termometern visar noll grader...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards