~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 december 2007

Av ~ Ruth ~ - 29 december 2007 23:28


Till er alla som gillar vin så kan jag tala om att denna goda dryck är även en hälsodryck, MEN se upp så ni inte blir vinalkisar, med måtta så är det till nytta för hälsan. Vit vin är som bekant ett bra bantningsmedel som ökar mat förbränningen. Så har vi fått veta att vin kan vara nyttigt på ännu ett vis, det skyddar mot magsårsbakterien helicobacter pylori. Två glas vin om dagen minskar risken att drabbas av bakterien, visar en Tysk undersökning där man har kartlagt dryckesvanorna hos 1800 personer. Att vin i samma mängder även är bra för hjärta och kärl har framkommit i tidligare studier. Så nu tänker jag luta mig tillbaka i soffan med min nya hobby "sticka sockar" och njuta av ett glas vin innan sängdags, då somnar jag så gott.


Titta lite extra på vinhållaren, den har min man designat och tillverkat några stycken av, finessen med den är att det är en egenkonstruerat våg inuti som talar om hur mycket det är i, och allt eftersom det blir mindre vin i boxen så höjs den i bakändan så boxen lutar mer och mer framåt. Han är en uppfinnar-Jocke min man av stora mått "Ler"..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards