~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 december 2007

Av ~ Ruth ~ - 21 december 2007 00:11

*Bilderna borttagna*


Har städat, städat och städat i dag, nu luktar det såpa i hela huset. Advent ljusen är på plats, tomtarna flyttar ut från garderoben i morgon. Pyntar inte i överflöd detta året, inte så roligt att plocka ner sedan. Var ute nu vid 23 tiden och tog ett foto, visst ser det juligt ut ? Den andra bilden tog jag från kökstrappan vid solnedgången. så nu ser ni att jag inte luras "HÄR ÄR DET VITT PÅ MARKEN". Inte lika kyligt i kväll -15* skall komma mera snö, just nu är det bara ca, 10 cm efter tövädret för 14 dagar sedan. Hoppas skaren håller i sig, hundarna slipper alla snökocklar i pälsen. Sitter här med tjocka fårskinns tofflor för det är kyligt på golvet, huset har torpargrund och golvisoleringen är nog inte den bästa efter 100 år. Inte kan jag ha mattor heller eftersom den lilla 11 veckors damen hukar sig gärna på dessa. Dom har härliga tjocka sängar med fällar i så dom ligger inte på golvet som tur är. I morgon är vi bjudna till grannen på dopp i grytan och Julskinka, dom är så gulliga alla pensionärer här uppe, dom är så glada när vi kommer hit upp. Sköt om er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards