~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Varför Halloween ?

Av ~ Ruth ~ - 31 oktober 2007 11:34

Namnet är en förkortning av "All hallows evening", dvs alla andars afton och firas den 31 oktober. Är nog mera en rolig spöktillställning för barnen en för oss vuxna.
Halloween har rötter i den förkristna keltiska traditionen. Man tog hem boskapen från betesmarkerna och trodde att onda väsen var i farten denna natt och behövde skrämmas bort med eldar och "dödskallar" av urgröpta pumpor. Enligt gammal irländsk tradition skulle också de döda denna natt återvända hem och behövde vägledas med ljus och eldar. Ha en mysig och ruskig afton, men se upp, det kan komma oväntade överraskningar när du minst anar.... BUUUUUUUU

Inlägg kl.13.00

För ett par timmar skedde något otrevligt, kunde gått riktigt illa.

Titta så vacker min arm är, skall ut i morgon snyft. Snubblade på en matta i källaren och mot en kapsåg som står nermonterat där. Har ont i ett revben,men som tur är så var armen i mellan och tog den största smällen så det gick bra trotts allt hoppas jag, även om nedersta revbenet är jäkligt ömmande, armen svider, men den kunde gått av. Man skall ha tur ! Näsan har börjat droppa igen, allt på en gång "snyft".
FY FÖR DENNA DAG !! ..  ÄR DET HALLOWEEN ELLER ?

 
 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

31 oktober 2007 12:21

Uch,fy! Vilken fruktansvärd film. Tur att det var på dagen jag tittade på den och ändå skakade jag.
F.ö.Ordet viste jag vad betydde men tack för övrigt givna kunskaper. Det är inte bara skoj med bloggandet. mAN LÄR SIG JU OCKSÅ MYCKET! Tack och kram min vän!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
corina

corina

31 oktober 2007 13:59

Firar inte heller halloween men barnen tycker det är kul så man kommer inte riktigt undan i alla fall.Var kul att få lite bakgrund till detta firande i alla fall.Tack så mycket för det!Kramar!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

31 oktober 2007 14:53

Men kära hjärtanes så du ser ut, detta har kunnat gått illa vännen, fytusan. Hoppas att ditt revben inte gick av. Och åk till sjukhuset om du får ont,LOVA MIG DET!!!!

Stöste kramar i massor till dig!

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
corina

corina

31 oktober 2007 15:14

Huvaligen som min mormor skulle ha sagt! Skickar lite blås på din stackars arm! Måste göra ooooont!
Kramis!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

31 oktober 2007 15:46

Fy tusan, aj, aj det gör ont! Jag känner det! Ser inte alls bra ut. Du får smörja och pyssla om dig ordentligt. Gubben får hjälpa dig. Håll dig nu på en stol eller i sängen utan att ramla av. Det kan vist hända dig vad som helst i dag.Nu ska jag gå och simma om vanligt om onsdagarna.Oj,Oj det gör ont så kram på dig min vän om det hjälper lite.

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

31 oktober 2007 15:50

Tack för bra information om denna Halloweendag.
Säkert många barn och ungdomar och även vuxna ;-) hittar på en del kul och bus denna dag.

Men oj, vad du har gjort illa armmen.Måste göra ont !
Ser utäckt ut !
Men vilken tur att det inte gick ännu värre.
Bäst att ta det försiktigt denna Halloweendag ;-)
Ha det så bra

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
agge

agge

31 oktober 2007 17:27

Men usch vad otäckt med ditt fall. Det har ju kunnat gå riktigt illa, tur att det gick som det gick ändå. Hoppas du slipper ha allt för ont......
kram på dig

http://agges.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

31 oktober 2007 18:54

Du har virkelig stelt til armen din dag,sier som de andre fy tusan..det så ikke godt ut:( Ribbenet/revbenet kommer du til å kjenne du har i noen dager vil jeg tro,brist i ribbenet er ondre enn om det er av sa en lege til meg en gang..har hatt brist der så jeg vet å ondt det er.Stell godt med deg sjøl i noen dager nå.
Kram.

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

31 oktober 2007 21:57

Ja du håller då verkligen på och spökar!
Men nu måste du berätta hur du gör. Vi har ju samma , alltså blogga gratis. Du har stuvat om helt och lagt SENARE TID FÖRE.
Och den här under fanns inte när jag var här tidigare i dag! Vågar man sova i natt tro när du är i farten? Kram på dig dit spöke!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Frump blåser

Frump blåser

1 november 2007 17:20

AJ då, så armen ser ut! Var bara uppmärksam på revbenet, även om man inte lindar vid revbensskada nu för tiden, så lova att vara försiktig ett tag framöver.
Håller för övrigt med dig om Paul Pott, jisses vilket guld han har i strupen den gossen!
Kram på dig och så lite lindrande blås på armen. :)

http://Frump.bloggagratis.se

 
margus

margus

1 november 2007 21:52

Nää, stackars Vännen...! Aj aj aj, vilken arm. Så du ser ut! Så ont det måste göra!
Har tänkt detta: hur gamla (och kloka) vi än blir lär vi oss aldrig att undvika alla olyckor.
Krya på armen och sköt om dig väl! / Kram.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards