~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av ~ Ruth ~ - 12 oktober 2007 00:10

"Raggmunk" varför heter det så ? en helt vanlig potatispannkaka,
(råraka säger somliga). Har letat febrilt efter en förklaring, men det
är förgäves. Kan det vara en raggsliten munk som kom på att man
kunde göra pannkakor av potatis i brist på mjöl, vore roligt att få veta !
Älskar raggmunk med hemkokad lingonsylt, var vanligt på middags
bordet när jag var barn, kanske inte så vanligt i dag, men prova får
du se. Många äter raggmunk med stekt fläsk och lingonsylt eller
äppelmos till även det väldigt gott, och man håller sig mätt länge..


Snälla ge mig ett svar så jag kan lägga det här bakom mig, och
blir lite klokare, egentligen oviktigt vetande, men vad då  !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards