~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av ~ Ruth ~ - 28 oktober 2007 10:06

 

Man har ju hört att avlägsna länder tror att Isbjörnarna går på våra gator och att det ständigt råder kyla och snö, men det här är mera skrattretande / Ruth
*Läs och begrunda :-)*


Vid ett nyligen timat besök i Brasilien läste jag i en bok med alla nationers flaggor, samt korta beskrivningar om varje land. Följande rörande Sverige ( fritt översatt från Portugisiska):Sverige, konungadöme i norra Europa, 8,5 milj inv. Landet är uppdelat i 4 zoner: Norrland i Norr, huvudstäderna Uppsala och Stockholm i öst, det i konungadömet integrerade hertigdömet. Västergotlandia med de stora sjöarna i väst, samt högplatån kring staden Jönköping i söder. Religion: Lutherism, calvanism.

Befolkningen i norrland är nomader som förflyttar sig medelst av renar, dragna slädar mellan polarområdenas tundror i norr, och Jönköpings högplatå i söder. Export: Fordon, maskiner, skogsprodukter och malm. Landet är också bekant för en stekt ost (på svenska "mesost") som i hela Europa anses vara en delikatess och inbringar landet stora valutainkomster.

Läsningen av dessa högintressanta upplysningar om fosterlandet blev resans förnämsta behållning....
Skrivet av: Eive Tungstedt

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards