~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av ~ Ruth ~ - 15 oktober 2007 00:29

En skön dag med sol på eftermiddagen +13*. Fick för mig att måla, 2 dörrar blev fina och vita alla skavanker efter hundarna är ett minne blott. Har ½ träpanel i hallen, viste att färg skulle finnas, slipade skavankerna och öppnade burken, chitt, den hade torkat, locket har nog inte varit tät, så då fick jag lägga det på hyllan. Om vädret håller i sig så får jag se i morgon om jag cyklar i väg och handlar färg, så jag får fullföra mina planer när gnistan finns. Skulle behöva färg och måla köksväggen också, vill fräscha upp innan jul. Nötningen blir rätt stor när man har hundar, även om det är bättre nu när jag bara har småhundar. Små valpebissar är vassa, och dom vill gärna gnaga lite varstans i obevakade stunder, oftast på låg nivå när dom ligger. Då kommer Tabasco och bröd-penseln fram, penslar jag där dom har börjat gnaga så gör dom inte om det på ett bra tag. Räcker oftast med den stickande lukten som blir, men envisheten kan även få dom att slicka, och det är nog inte så angenämt, men ofarligt. Ättika är också bra, men den doften dunstar bort rätt snabbt och inte så effektiv. För att klara bordsbenen så sätter jag varje ben i en tom glaskruka, då är dom räddade. Man blir riktigt uppfinnesrik med valpar och hundar i huset, och det gäller alltid att ligga ett steg före i alla lägen. Knepen har man lärt sig efter att man har haft hundar sedan 70 talet. I dag har jag syndat med att köpa mig en pizza, (är man själv så fuskar man ofta och gärna :-) Min man kommer nog inte hem fören i slutet av kommande vecka, + kanske ytterligare några dagar, vet hur det brukar vara. Han älskar våran röda stuga med vita knutar i Norra Värmland. Har tillbringat flera månader där i sommar. När vintern kommer då kan inte jag hålla mig från det vita som sällan uteblir där "ler och myser".

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards