~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av ~ Ruth ~ - 27 oktober 2007 10:34

Gillar inte när veckorna går så snabbt, hinner inte med i vardagen som jag skulle vilja. I går trodde jag det var torsdag. När man går hemma tappar man allt vad tidsbegrepp heter, vet knappt inte vilken tid klockan visar under dagen. Tror den känslan hör åldern till. I går eftermiddag var jag duktig, kokade 9 liter grönsakssoppa med alla sorters grönsaker och potatis med ett ½ kilo benfri kassler i, oj vad det var gott med en färsk ostfralla till. Skall nu dela upp det i burkar och stoppa i frösaboxen. Är så bekvämt att bara tina upp när man inte har lust att stå vid spisen. Det känns i mina handleder i dag att jag har tärnat hårda grönsaker, har fått sätta på mig handledsstöd, min man brukar hjälpa mig annars, men han är ju inte hemma på ett par veckor ännu. I bland så vill man själv klara saker som jag vet inte är så bra, så jag får skylla mig själv. Få se om jag kan få hakat ner gardinerna ivardagsrummet och tvättat dom, så kanske jag kan få putsat fönstren där inne medan temperaturen fortfarande inte är så kylig på dagtid. Det är 4 stora fönster, med 4 längder på varje, så det är lite att bita i. Målarburkarna står orörda i skåpet och väntar på att jag skall börja kludda och kladda i kök, hall och data/hund-rummet. Så det är en del större projekt framför mig. Känner mig lite extra låg i dag när jag ömmar i lederna, och hostar ganska mycket efter förkylningen, snuvan är kurerat, och hostmedicin inhandlades i går så humöret återvänder snart hoppas jag.

Har lagt in en ny omröstning i dag, resultatet av den förra kan du se när du har röstat och går in på tidligare omröstningar.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards