~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2007

Min gröna "Mamba"

Av ~ Ruth ~ - 4 oktober 2007 14:28


Åter en dag när bloggen spelar oss ett spratt, undrar vad vi skall få för
funktion nu, eller är det bara besöksräkaren som gör att det strular, söker
för att registrera ditt besök och inte hittar rätt så är det inte alltid sidan går
att öppna. Jobbigt är det, men vad då, det finns alltid saker i vår vardag som
kan strula till det för oss och vara värre. Som i går när min dammsugare la av,
blev lätt panik, hundar som fäller och stökar till. Sopa på det gamla hederliga
sättet går inte för mina handleder. Så min kära son Jerry var så gullig så han
var och inhandlade en ny för mig med bättre sugförmåga en den andra, på hela
2000 W och utan påse, bara att tömma. Skrattade för mig själv, den har samma färg som Cinas blivande mobiltelefon, kanske en färg i tiden ?? Min man har åter begett sig till Värmlandsskogarna för jakt, så nu är vi själva igen, jag och hundarna. Det har blivit mycket särbo sedan i sommar, man får så lätt andra vanor och later. Men vad då, är ju självständig och klarar det mesta själv, har inga tummar mitt i näven så det är jag glad för. Nu skall jag ut i höstsolens strålar en stund.

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 oktober 2007 18:08

Ja, det har varit mycket strul med bloggen de sista dagarna och det är så trist.
Jag har mailat ägarna av bloggen och hoppas få svar snart.
Och vilken läcker dammsugare du skaffat :-)
Behöver nog själv skaffa en ny också, och vad bra att slippa påsar att tömma och köpa.


http://ingermaryissa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skogstrollet

4 oktober 2007 18:13

Såg att Ruth va intresserad av att veta mera om Kangal hundarna Det finns en förening i Sverige oxå
http://www.kangalklubb.se/index.html
Ha det gott från oss i skogen.

 
Ingen bild

Monica

4 oktober 2007 19:06

Skönt att det inte bara är hos mej det strular.....förresten ,snygg dammsugare, kul med lite annorlunda färg.

 
Marianne

Marianne

4 oktober 2007 22:42

Har man husdjur är dammsugaren ett måste. Vi har ofta elavbrott och det första jag tänker på när gubben min sätter igång vårt egna elverk är…fram med dammsugaren för nu jäklar står jag inte ut längre. Visst det går att sopa och moppa golven, men då krävs det att ens kropp klarar av det.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

5 oktober 2007 09:58

WOW vilken häftig dammsugare. Snygg färg....hahahaha

Äntligen kom jag in på bloggen och kan skriva lite kommentarer. Mycket frustrerande detta att man inte kommer in o och man kommer in så går det inte att skriva....grrrr

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

5 oktober 2007 10:39

Vilken snygging - Vita går igång på gulliga dammsugare.....min nya leksak är en tomatröd elektrolux.....oj vad den är vacker....men det är klart metallic - det är lite eljest!

 
margus

margus

5 oktober 2007 22:34

Tjusig tingest!
Ja, det är tur vi är många som delar problemen med bloggstrulet. Det är för bedrövligt.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards