~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Dålig uppkoppling

Av ~ Ruth ~ - 15 december 2012 09:31


     


Känner mig så avslappnad och lugn inombords här uppe trotts att jag har mycket att göra så har jag inte kommit igång med något ännu, har inte landat i vardagen och alla måsten.

 

Snöovädret är på intåga och det skall fortsätta i flera dagar när det har startat. Inte mera snö här en vad det är hemma, men nu i dag kommer det med besked, blåsten har börjat så nu är det på gång.


       


Gullan med vovven var hit i går em. så allt är sig likt, tog några foton i går men blixten fungerade inte, bilderna blev så mörka men sätter in dem ändå. Hundarna njuter i fulla drag och veden sprakar i spisarna, vi har det så myspysigt.

Skall putsa fönstren på insidan i dag och sätta upp julgardiner, tvätta omkring ovanför golvytorna så det inte blir för mycket på slutet, orkar inte stress.


Hoppas nätet kan göra det möjligt att hälsa på er, men vet inte hur det går med kommentarer.


Ha en fortsatt fin helg // kram på er.

 


 
 
Cina

Cina

15 december 2012 10:39

Ohhh ni ser ut att ha det så mysigt med eld i spisen m.m
Men jag må säga att här hos mig har vi mycket mycket mer snö än vad ni har där uppe i Värmlands skogarna.
Idag blåser det här och det är +-0 grader o det är väldigt grått.
Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

15 december 2012 11:53

Vad skönt att du känner dig avslappnad och även kommit till ro.
Tror även att vi har lite mera snö än vad ni har.
Många fina kort du visar
Tack för samtalet härom dan
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

15 december 2012 17:09

Förstår att du njuter i ditt paradis ! Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

15 december 2012 17:12

Stressa inte, det är inte bra. Det blir jul ändå även om det inte är skinande rent överallt...
Här har snön vräkt ner idag, och temperaturen har legat strax över nollan.
Gillar inte dessa temperaturväxlingar denna årstiden. Det blir så halt och eländigt.
Har mest legat och slappat på soffan idag, kurat under min varma goa filt.
Ha de gott!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
margus

margus

15 december 2012 20:07

Gott att du är avslappnad, fortsätt med det. Vi har för många 'måsten' i livet. Vi hade också svinkallt en natt, nu är det 2 plus - men köldens skadeverkningar sitter kvar i min hjärna. Hinner inte med i svängningarna;-) Ha en god helg! Kram

http://margus.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

15 december 2012 20:16

Det kan vara mysigt att sitta inne i stugvärmen och titta på en brasa när det är oväder. Jag hoppas ni får en fin vistelse i Värmland!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
gerty

gerty

15 december 2012 21:00

Nu kan du njuta upp i Värmlands skogen, här har det snöat hela dagen men nu är det plusgrader så vi får väl se om snön ligger kvar

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

16 december 2012 10:11

Vi har nog mer snö än ni för en gångs skull men det regnade igår och idag är det plusgrader så snön är nog snart bara ett minne blott.

Njut nu och släpp alla måsten.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

16 december 2012 10:59

Tittar in för att önska er en trevlig 3 dje Advent uppe i Värmlanskogarna
Kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
gun

gun

16 december 2012 16:04

Tittar in för att önska dig en trevlig tredje advent. Här är vädret trist nu på nollan i fredags - 20 grader.... Snön försvinner nu.
Släpp alla måsten och njut där uppe. Det blir jul ändå!
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

16 december 2012 16:23

Välkommen upp till Värmland! Snö har vi fått i mängder denna helg, men i dag var det +1, så snötäcket sjunker ihop allt mer, med besvärligt väglag som följd.
Du kan nog ta det lugnt med städning och fejande. Det finns dagar efter jul också...;) Allt måste inte vara perfekt just till själva julaftonen. Viktigast är ju att det blir gjort - så småningom.
Önskar dig en fin fortsättning på denna tredje adventssöndag.
Varm kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards