~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Så var det 1:a Advent..

Av ~ Ruth ~ - 2 december 2012 20:27


 


Nu pinnar dagarna på snabbt till Jul, hur går det för Gävlebocken i år tro, överlever den till Julafton ? Denna söta bocken har jag ritat med musen, prick för prick när jag höll på att pixelrita för något år sedan, vill ha den med även denna dagen.


   


För mig blev det baka även i dag, smörbullar och mina frukost bröd, så jag är nöjd med min dag, nu blir det inget mera bakande, pepparkakor blir ”Mor Annas” från ICA.  


Kylan håller i sig, just nu -12*, fortfarande ingen snö, bara vitt av frost, men jag tror på Kung Bore vad det lider, inte brukar han svika mig när vi kommer till Värmland det vet jag med säkerhet.


Hoppas ni har fått en fin 1:a Advent, kram på er alla.

 

Vinden susar i advent

och vårt första ljus blir tänt.

Barn som har det svårt i världen

Gud, bevara dem på färden.

 


 
 
gun

gun

2 december 2012 20:46

Ja nog kommer det att gå fort till jul. Ser gott ut det du bakat.
Kallt här men det fnyker lite snö...
Önskar dig en fortsatt trevlig advent.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

2 december 2012 22:37

Ja det blir spännande om denna bocken kommer att få vara fram till jul. Tror dock att den kommer att brinna upp innan dess =) Lustigt att detta har blivit en tradition av den biten =)
Mumma så gott du har bakat idag vännen. Själv har jag haft jätte goa ungdomar på besök & suttit å fikat med dem. Så härligt när de vill vara med oss gamlingar =)
Misstänkte nästan att det var flitmyran Ruth som fixat det käcka fågelhuset. Önskar dig en god natt & fin kommande morgondag. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

3 december 2012 06:35

Håller tummarna att bocken klarar sig till julafton.
Så mycket smarrigt du bakar, ser så gott ut.
Ha en bra dag min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

3 december 2012 08:13

Bara hoppas att bocken klarar sig men man vet ju aldrig har ju blivit en sport att bränna ner den tyvärr.
Ohhh va dessa bullar ser goda ut, ja brödet oxå naturligtvis.
Ja du får nog massor av snö när du kommer uppåt Värmland får jag hoppas.
Här räcker det med det vi fått tycker jag.
-18 grader nu på morgonen.

Ha en fin dag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

3 december 2012 10:18

Så fint du gjort här på bloggen, och så mycke gott du bakat, vilken smart grej till snåfåglarna

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

3 december 2012 10:46

fast idag snöar det här hos oss, så nu ligger det vitt på backen
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

3 december 2012 16:17

Måste bara skriva o säga att detta var underbart vackert.
Du är så himla duktig.
Sett att du vart ute på en tapetserar runda idag ;)

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
margus

margus

3 december 2012 22:51

Hoppas du fått snö nu, för det har vi fått... rejält. Annars vore livet orättvist mot vännen Ruth;-) Kram

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards