~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Något som slog mig i dag..

Av ~ Ruth ~ - 23 september 2011 21:51


Har inte haft en endaste geting inomhus, har knappt sett någon alls i sommar, inga knott eller myggor heller. Mördarsniglarna har varit färre, om det beror på min hårda bekämpning dom senaste åren eller den kalla vintern som var vet jag inte. Få har syntes av småfåglarna också, även andra flygare. Det har varit en konstig sommar på så vis. Har du gjort några sådana iakttagelser ? Kylan förra vintern var inte så snäll mot alla som lever utomhus. Det enda kryp som det blev gott om var fruktflugor som fullständigt invaderade mitt hem för några dagar sedan, har aldrig haft så många på en gång, men jag eliminerade dom alla på 3 dagar med mitt lockbete som frestade och sänkte dom alla, fasiken så effektivt. Detta är mina tankar i dag.


Vill också berätta att Gerty på Prilyckans kennel fick 6 Berner Sennen valpar i går, titta in till henne och gratta ..


Lev väl och njut av morgondagen !

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 september 2011 22:52

Vi spåddes få en riktig getingsommar, men av det blev inget. Vi brukar ha många ollonborrar som svärmar runt parklinden utanför vårt hus, men vi har bara sett ett fåtal. Inte har vi besvärats av flugor heller. Fåglar däremot har jag sett en hel del av, men kanske inte lika många småfåglar som förra sommaren. Man kan ju undra vad det beror på. Inga fruktflugor alls som tur är.
Önskar dig en fin helg!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Love

Love

23 september 2011 23:09

Hej på kvällskvisten!
Jobbigt för dig att ha mördarsniglar vi har ännu så länge klarat oss. Getingarna har varit borta likaså mygg. Fast jag liggger med öppet fönster så har jag inte haft ett enda bett i sommar.
Få igelkottar och grodor. Hoppas denna vinter inte blir så svår.
Här är min mailadress glömde ju skriva den
love70p@gmail.com
Tanten är trött och djuren har fått sitt så jag säger GOD NATT o SOV GOTT!
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 september 2011 00:46

Jag har knappt sett en geting eller humla i år.Inte så mycket mygg heller.Toppen fin bild du gjort åt Berner sennen matte.Jag var in en sväng och gratta henne till de små söta.Så fina hundar.
Sov så gott eller så kanske du gör det redan!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

24 september 2011 07:15

Har nästan inte sett en geting och mygg på hela sommaren,tycker oxå att detta är konstigt
Ha en skön helg min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

24 september 2011 08:28

Jag håller med dig om att det har varit dåligt med getingar o myggor i sommar. Skönt tycker jag då.Men fruktflugorna är hemska. Jag har lyckas få bort en omgång nu äntligen.
Solen skiner här idag och jag ska ta en tur till Linköping och Hannäs i helgen.
Ha en skön helg nu Ruth. Kram på dej.

http://bloggplatsen

 
Cina

Cina

24 september 2011 08:42

En o annan geting har vi haft o mygg som tusan.
Småfåglar massor o nya sorters fåglar har kommit hit. Upp o ned vända världen i det stora hela. Massa spindlar har vi både ute o inne. BLÄÄÄÄÄ för dessa otäcka djur.

Ha en fin helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

24 september 2011 09:46

Har inte tänkt på detta. Men när du skriver det så kan det ju stämma. Har nog inte sett så många getingar , neej...faktiskt inte. Om det du skriver stämmer så är det ju läskigt ...vad beror det på tro?

kramizar

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

24 september 2011 10:09

Här har det också varit ont om geting å mygg...sniglarna har vi ju ännu så länge klarat oss bra ifrån tidigare år också. Men de däringa fruktflugorna har vi också drabbats av men nu är dom också borta.Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

24 september 2011 12:54

Vi har också haft lite getingar i år, även lite mygg!! Har nog faktiskt bara haft ett enda myggbett :)
Kul att du lagt ut några av dina gamla tavlor, tänk va kul vi hade när vi greja med all grafik.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

24 september 2011 22:56

Nu när du säger det så har det inte varit så mycket småkryp som det brukar vara. Kan kanske bero på den kalla sommaren, vad vet jag? Men ärligt har jag inte saknat dom så värst mycket.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards