~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Känner oro

Av ~ Ruth ~ - 27 september 2011 21:37


Har fått en infektion i undre ögonlockskanten, tårkanalen har täppts till och jag har en vätskefylld påse under ögat. Själva ögat är inte påverkat men en hård svullnad på undre ögonlocket på insidan. Kanske har jag fått något skräp där som har fastnat, det började så smått i söndags kväll. Får jag något på ögat så kan jag ju inte plocka bort det (ser inte så bra på nära avstånd utan glasögon), det enda jag kan göra är att spola ögat och hoppas på att det försvinner, det är så hiskeligt jobbigt. Tänk om det inte blir bra tills den 6 oktober när jag skall få nya linser i mina ögon, då kanske jag måste vänta och det vill jag inte :-(


Måste ge Anita” en stor eloge för sitt första försök på att göra rosor av ”Höstblad”, riktigt fina blev dom, finare blir dom med mera höstfärg på. Tycker hon har varit väldigt duktig som tog sig an detta pyssel, klicka på hennes namn och se själv vilka fina rosor !


Sätter in ett litet puzzel med tanke på ”Ansepanse” som hade köpt ett stort puzzel (500 bitar) på loppis, när det var klart så fattas det många bitar (57 stk), lovar min vän ”på mitt puzzel” saknas inga bitar. Kanske flera vill testa ?






Kramar många till er alla, ingen nämnd och ingen glömd !



 
 
ansepanse

ansepanse

27 september 2011 22:54

nej, det får vi verkligen hoppas att det inte är något som kommer att ställa till det för dig nu när du ska opereras
:) vad glad jag blev över puzzlet, nu har jag suttit en längre stund med den men har inte fått ihop hela, jag återkommer imorgon igen :) tack än en gång
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

28 september 2011 00:10

Hoppas inte det blir något nu så operationen blir inställd. Så duktig Anita varit och gjort rosor redan.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 september 2011 06:51

Hoppas inte att der blir något tok med ögat så du inte kan opereras, håller tummarna så att du snart blir bra
Kommer in senare och ska lägga pussel
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se/h

 
Maggan

Maggan

28 september 2011 08:50

För sjutton det ska väl inte bli något elände med dina ögon nu när du snart ska "fixa" dom. Jag håller tummarna.
Jag har kollat på Anitas rosor. De var jättefina.Inget för mej dock. Men annars finns det ju massor med fina färgade löv i naturen nu.
Ha en skön dag nu min vän.Kramen på dej!

http://bloggplatsen

 
ahhe

ahhe

28 september 2011 09:59

Usch då. Obehagligt med ditt öga. Får hoppas att det är okey tills du ska göra din operation. Håller tummarna för dig.

kramizar

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Anita Lundvall

Anita Lundvall

28 september 2011 10:05

Hoppas du blir bättre i Ögonen Fixade pusslet idag lite knivigt för jag hade gömt 4 bitar ahahah

Kul grje tac Anita

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

28 september 2011 12:59

Hoppas verkligen att du inte ska måsta vänta med din ögonop! Är lite för lat för att lägga pussel :) Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 september 2011 15:45

Ska iväg på ett möte, men vill så gärna skicka mängder av krya-på-dej-kramar till både dig och dina ögon. Hoppas det reder ut sig till den 6:e!
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

28 september 2011 18:14

MEN,, jag känner också obehag i mitt öga. Vet inte om det är ansträngt el. om det är nån infektion som satt sig där??? Hmmm. vi får se vad det blir med våra ögon, fotsättning följer....;0) Ha en bra kväll. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

28 september 2011 18:20

ungefär 13 bitar saknas, hur jag än letar får jag inte fram dem :)
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

28 september 2011 19:29

OJ det låter jobbigt med ditt öga, hoppas du blir bra till din ögonoperation.
Jo visst är det fint som Anita har gjort med löven, helt fantastiskt jobb.
Undrar hur hon gjort det.'
Jo att pussla på datorn gör jag då och då, kul det oxå, så jag ska kolla pusslet här på din blogg, så får jag se hur det går

kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

28 september 2011 19:46

oj så fin bild detvar :)
Glömde att säga att det senaste pusslet jag köpte för en del år sedan, var på ca 4000 bitar, ja du läser inte fel. 4000 bitar. Tycker det är roligt att pussla.
Kram i9gen

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Maria

Maria

28 september 2011 20:35

Otur med ditt öga men det blir säkert bra så du slipper vänta med din operation. Nä jag orka inte pussla färdigt blir otålig när jag ska pussla.
Ha det gott/kramar till dig också

http://torparmor.blogspot.com

 
Cina

Cina

29 september 2011 10:04

Hoppas verkligen att ditt öga kommer att bli bra så du kan operera det. Håller både tummar o tår så hårt jag bara kan.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards