~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Är sjuk

Av ~ Ruth ~ - 28 september 2011 21:04

Orkar inte sitta så länge framför datorn. Det började i gårkväll vid ½-11, blev rejält yr och illamående, kravlade mig till soffan och la mig ner, då kom den en frossa som heter duga. Kom upp på andra våningen och lyckades ta mig i säng, fullt påklädd med 3 täcken och en tjock filt, jag skakade så jag fick så ont i låren och mellan skulderbladen, tänderna klapprade, fy så vidrigt. Vid ½-3 i natt upphörde skakningarna och jag sov till ½-11 i dag.

Trodde det var över med detta, satte mig med Aftonbladet på datorn, 9 min. tog det då började det om i gen på nytt upp i sängen och sov till 5 i em. Ingen kaffe och ingen mat, nu har jag ätit 2 kokta ägg, det får räcka för i dag, har ingen matlust.

Nu skall jag ta mig en Ibumetin och krypa ner i sängen.  Hoppas det är över i morgon och då hälsar jag på er.

Kramen

 
 
Corina

Corina

28 september 2011 22:09

Detta lät ju mindre roligt, Krya på dig !

http://corina.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

28 september 2011 22:18

Hoppas det snart går över!! Det är inte roligt alls att vara sjuk. Kanhända lite honungsvatten?
Kram på dig

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
margus

margus

28 september 2011 22:35

Jesses... vilken dundersot! Stackare, då blir man rätt ynklig, du. Se till att driva ut det onda fortast möjligt. Håller tummen.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

28 september 2011 22:37

Men min kära vän har du också blivit däckad nu. Ja så hemskt det är. Vad är det för skit som sätter sig i kroppen på oss,bara så där.
Ja jag känner mig något bättre men benen är darriga.
Hoppas nu att ditt elände går över fort. Krya på dig min vän. Skicker en stor gosekram till dig.

http://bloggplatsen

 
gerty

gerty

28 september 2011 23:09

Det låter inte bra, du får vara rädd om dig, och ta det lugnt, krya på dig

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

28 september 2011 23:29

Stakar deg søstra mi, holder du på og bli forkjølet eller er det for noe , du må gå til doktoren, for håpe du våkner i morgen og er frisk. Vår halvsøster Solvår har fått slag og ligger på Elverum sykehus lamm i høyre arm og ben samt greier ikke snakke og har mistet høyre sidesyn på begge øyner, veldig trist men er med i hodet og har sittet på sengen i dag. Stakar dem alle. Jeg har fått meg ny data men kommer ikke inn på bredbonnet før jeg får hjelp så jeg bruker den gammle enda, den nye kostet kr 6000.-+ og + så tilslutt så var det over 7000.- Det er en SAMSUNG med masse plass, det heter vist 5 og den jeg har nu er det bare 2 men vad mere vet jeg ikke. Ønsker deg av hele mitt hjerte GOD BEDRING. SUSS OG GOD NATT

 
Anki J

Anki J

29 september 2011 01:53

Usch, det låter ju inte alls bra! En rejäl infektion låter som. Du får ta det lugnt o vila så mycket du kan. Bara du dricker mycket under tiden du mår som du gör. Krya på dig Ruth!

Kram

http://www.jankils.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

29 september 2011 02:29

Näe men.... krya på dej vännen!!! Ta det nu lite lugnt och vila ut.

Många krya på dej kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 september 2011 06:35

Hoppas att du mår lite bättre i dag, ta det nu lugnt och vila ordentligt
Krya på dig vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

29 september 2011 08:52

Hoppas du mår bättre. Inte roligt att vara sjuk, hur fixar du det med hundarna
Är Gubben Hemma?? Hoppas det.!
I dag skiner solen i gen skall stänga datorn nu för att fixa lite hemma.
Många varma kramar Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

29 september 2011 10:10

Ojdå dett var ju mindre kul hoppas verkligen att det ta går över och att du känner dig lite piggare idag min vän!
Hoppas du kan få lite hjälp av Arne nu om han är hemma vill säga.

Här kommer massor med KRYA PÅ DIG KRAMAR:

Kramen min vän

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ahhe

ahhe

29 september 2011 12:44

men usch då. Låter inget trevligt alls det där. Du har nog fått en förkylningsbacill ska du se. Stackars dig.
Många krya på dig kramar från ett soligt Västerås.

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

29 september 2011 16:03

Låter inte bra detta...! Hoppas du blir pigg o kry snart.
Kram vännen!

http://blogg.birgittasplace.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards