~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Hur stora kan dom vara ?

Av ~ Ruth ~ - 28 december 2007 20:45

En liten kvällspåhälsning !I går blev det ingen bloggkväll. Men sockarna blev klara och snart är en ny strumpa klar, nu en mörkblå. Hittade ett rejält garnnystan som jag kommer i håg att svärmor skickade efter med tillhörande mönster, skulle räcka till en tröja för vuxen, så det kommer att räcka för många strumpor "Ler". Var bara tvungen att ta ett kort och visa upp klotet. Oaooo, jag skall börja sticka och sälja på nätet :-) Kanske duger det med hemstickat till barnbarnen, jag vet inte får väl fråga dom. Är alltid så impulsiv när jag börjar med något så jag klarar inte stoppa om det är roligt, och strumpor var kul, så det blir nog några par. Nu har det börjat snöa här efter 3 dagar med + grader, på söndag kan det bli mellan 15-20 * minus igen, tur att ett strump-par är klara. Drömde om min spistomte i natt, den var ålderstigen säkert över 80 år, så det var en stor förlust, tror att min mamma grät från sin himmel. Dröjer nog innan jag kommer över det tragiska, och varje jul blir jag påmind och ledsen. Här uppe är det så lugnt och fridfullt, en toppenplats om man vill varva ner och hämta andan från tidens stress och jäkt. Det har varit älgjakt i går och i dag så nu blir det inget fören kommande höst, det blev 4 älgar till som skall delas och ner i frysboxen, blir väl en 25 kg per person.


Nu skall jag tillbaka till strumpstickandet innan hundarna skall ut för kvällskissen och natten. Ha en fortsatt fin kväll !

 
 
Cina

Cina

28 december 2007 20:54

Oj hujeda mig vilket stort nystan, det blir många par strumpor.
Här hos mig är det bara regn o regn o åter regn.
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Liv

Liv

29 december 2007 10:05

Vilket enormt nystan. Har aldrig sett något liknande tidigare. Vacker färg också. Sticka på så länge det är kul.

http://livslinje.bloggagratis.se

 
corina

corina

29 december 2007 10:40

Wow vilket nystan! Jag skulle gladeligen handla strumpor av dig:) Kan inte sticka själv på grund av dåliga axlar.Och någon annan har jag inte längre som stickar åt mig sedan mormor gick bort för snart tio år sedan.

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

29 december 2007 13:45

Så duktig och flitig du är Ruth, kan se dig framför mig med strumpstickor och garnnystan med en energisk blick, beundrar dem som kan sticka sockor och hantera strumpstickor, har själv både stickat och virkat mycket i perioder men just detta med strumpor har jag aldrig fått till, har försökt flera gånger men fått ge upp så här har du en framtida kund i fall det blir sticka av för dig framöver!

Kram
Lena

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 december 2007 15:42

Med det nystanet så har du säkerligen tidsfördriv ett bra tag framöver. Men inte ska du gräma dig över en död sak som gått sönder. Och jag kan inte tänka mig att din mor skulle bry sig om det heller. En död sak som går sönder kastar man bort. Och sen glädjer man sig över att ingen levande kom till skada vid olyckan. Tomten hade gjort sitt hos dig, nu finns det plats för något nytt istället. Sticka en tomte…………………

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
yvonne rask

yvonne rask

29 december 2007 18:14

Tjing, härligt att läsa att du har tagit upp det du gillade att göra förut, känns härligt kan jag tro. Hmm.. skall kanske ta fram papper , penna och färgerna igen som du tycker att jag skall. Kramar i massor, gott slut & ett härligt GOTT NYTT önskar jag dig, kram till Arne oxå

http://www.padditracks.se

 
agge

agge

29 december 2007 21:28

hahahaa...... ja där har du att göra...
fniss.....Vilket enormt nystan.

http://agges.bloggagratis.se

 
margus

margus

30 december 2007 01:03

Vilket nystan!
Avundsjuk på din energi, du verkar må alldeles väldigt gott däruppe i Värmland. Fortsätt med det! Ha det!

http://margus.bloggagratis.se

 
Frump är storögd

Frump är storögd

30 december 2007 14:20

Jisse, det kan man kalla garnnystan det!
Räcker nog till strumpor för ett helt år...
*fnissar*

http://Frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards