~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Är du trött och nedstämd ?

Av ~ Ruth ~ - 18 oktober 2007 00:43

Är din energi lika med noll ? Då kan den här 10 i topp listan hjälpa till att få upp humöret och orken ! Jämför din egen situation och bjud dig själv på några små förändringar.Dina 10 värsta fiender:

  • 1.  Att ha långtråkigt
  • 2.  Vara sysslolös
  • 3.  Ha sömnproblem
  • 4.  Stress
  • 5.  Oregelbundna måltider
  • 6.  Snabbmat
  • 7.  Ensamhet
  • 8.  Rökning
  • 9.  Kalla färger
  • 10.Snabbantning
  • Dina 10 bästa vänner
  • 1.  Skaffa nya vanor
  • 2.  Göra enkla stretchövningar
  • 3.  Massage
  • 4.  Koppla av på helgen
  • 5.  Äta regelbundet
  • 6.  Lyssna på musik
  • 7.  Vara ute i friska luften
  • 8.  Gröna växter
  • 9.  Skratta med vänner
  • 10.Varma färger
  •  
     
    Smeden Bengt

    Smeden Bengt

    18 oktober 2007 16:32

    Vilket råd ger du när man blir stressad, irriteradoch arg när man sitter en hel dag och inte kan komma ut på nätet. Således kan man då inte läsa dessa råd före humöret tryter! Så har det varit i dag! Kram vännen!

    http://bengtalfred.bloggagratis.se

     
    Jenn

    Jenn

    18 oktober 2007 18:22

    Min energi har vært på topp lenge nå,futten gikk ut av meg i går men er på plass i dag igjen:))

    http://jenn.bloggagratis.se

     
    rut

    rut

    18 oktober 2007 19:34

    Jag tror jag väljer varma färger, din kravlista är så lång, det skulle vara i så fall lyssna på musik det kan man göra så att säga på fritid.
    Annars har jag varit ganska aktiv, fick en kick när jag tänkte på hur det var för 61 år sedan när jag låg och kämpade på förlossningsbordet i 1½ dygn med att föda min förstfödde son.
    Ha det bra och tusen kramar.

    http://www.rut.blogg.se

     
    Frump

    Frump

    18 oktober 2007 21:20

    Jo du! Tänker allt göra några av de "10 bästa vännerna" i helgen redan...

    Ha det gott, kram.

    http://Frump.bloggagratis.se

     
    Ewa

    Ewa

    18 oktober 2007 22:26

    Hej. Jag halkade in här via en av dina kommentarer i någons blog (det blir rörigt ibland :p). Det är härligt att få reda på att någon har varit gift i hela 40 år!! Själv har jag kommit upp i 15 år och är ganska mallig.

    http://fundringar

     
    Marianne

    Marianne

    18 oktober 2007 23:29

    Jag får nog ta ett par bra i helgen. Och sen resten under veckan.

    http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

          I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

    Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

          Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

    Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

    2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

    Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

    Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

    Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

        Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

    Översätt bloggen

    Min sifo undersökning

    Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
     JA
     NEJ
     BARA BLOGG

    Presentation

    Så var det då denna dag

    Sök i bloggen

    Arkiv från start den 24/5-07

    Skriv gärna en rad

    Kalender

    Ti On To Fr
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31
    <<< Oktober 2007 >>>

    Allt är samlat i Kategorier

    Länkar till mina go'a vänner

    Fråga mig så svarar jag !

    26 besvarade frågor

    "VARNING" att låna på nätet.

    Don't touch my site

    Besöksstatistik

    Mitt väder i Lerum

    Vädret Lerum

    Vädret i Klaråsen

    Vädret Klaråsen

    Tack för påhälsningen !


    Ovido - Quiz & Flashcards