~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

En skönhet

Av ~ Ruth ~ - 7 oktober 2007 00:32

Nu har vi fått en säkerhetskod att skriva in när vi loggar in för att skriva, så nu hoppas jag att bloggen är fixat efter det enorma strulet som varit..


I dag har det mesta gått i snigelfart, inte så mycket har blivit gjort. Har delat på några streptokarpus plantor och satt blad i jord för att få flera. Tycker dessa blommor är så fina. Den har stått ute på altanen hela sommaren har fått bara någon enstaka liten blomma. Tog in den för 2 ½ vecka sedan nu ser den ut så här, så utelivet är inget för denna skönhet. Har även en mörk röd, men den tog jag in för en vecka sedan, och den har i dag 3 små blomstjälkar, får se om den exploderar och blir lika fin och stilig i köksfönstret som den vita. Annars så är det många blommor kvar ute som snart skall få komma in, dagarna är fortfarande så pass varma så det är ingen panik. Rosor och allt blommar för fullt så det är en fröjd i rabatterna, i sommar var dom så usla och dårliga så vädret nu har varit gynsamt för dom.

 
 
liv

liv

7 oktober 2007 11:36

Oj, vad vacker den är.

http://livslinje.bloggagratis.se

 
agge

agge

7 oktober 2007 12:50

oj vilken fin streptokarpus, en gammal fin växt. jag tycker att de är jättefina.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

7 oktober 2007 12:56

Vilken underbar streptokarpus!
Hoppas att du får en fin söndag.
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

7 oktober 2007 13:58

Ja, vi får hoppas att bloggen slutar att strula nu.
En mycket vacker blomma du visar här, och vad kul att den trivs inne nu när det börjar bli kallare ute.
Hoppas du lyckas med den röda blomman också.

http://ingermaryissa.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

7 oktober 2007 18:34

Den är jäätefin!
Ja, bloggen verkar lite friskare nu. Hoppas att den får fortsätta att vara det!
Kramis

http://trollpackan

 
Monica

Monica

7 oktober 2007 22:03

Vilken vacker blomma....älskar blommor i alla dess färger och sorter.

http://violett.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

7 oktober 2007 23:28

Väldigt vacker blomma! Mina blommor har flyttat nu, ja nästan alla i alla fall! De har fått inviga vårt nya hus i helgen och man måste ju börja någon ände.

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Marianne

Marianne

8 oktober 2007 00:39

En vacker blomma som jag själv aldrig ägt.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

8 oktober 2007 09:08

Denna blomma påminner mig om när jag var barn o var hos farmor hon hade dessa blommor i vitt och blått. Jag tycker om dom och nu finns dom ju i många olika färger.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
ulla-britt

ulla-britt

10 oktober 2007 19:58

Vilken vacker blomma jag minns från min barndom att mamma hade sådan.Själv har jag aldrig haft den sorten men det kanske blir någon gång framöver.
Kram U-B

http://ulla-britt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards