~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2007

Någon dränkte Linda-Maries hund.

Av ~ Ruth ~ - 2 oktober 2007 00:07


Kopierade detta från *Trollpackans blogg*


MALMÖ. Här dränktes Linda-Maries hund.
Sänkt till botten med tyngder.
Nu ställer vännerna upp för att få fast djurplågaren.
- Vi ger 50 000 kronor till den som ger oss rätt namn, säger kompisen Cecilia Paulsson.

Så börjar artikeln i dagens Expressen. Dobby, som hunden hette blev bara 20 månader ung. En eller flera gärningsmän fick tag i hunden och utan samvete sänkt hunden med tyngder i sjön.


Detta fall är naturligtvis polisanmält utan att polisen lägger ner stora resurser på det. Av den anledningen startas nu en fond kallad "Dobbys minnesfond" med bankgironummer: 202-7860.

Pengara är i första hand tänkta att gå till en belöning på 50 000 kronor till den som kan ge sådana upplysningar att gärningsmannen eller gärningsmännen kan gripas och fällas i domstol för brottet.

Lägg ut de tre första styckena i din blogg så att så många som möjligt får läsa, och glöm inte att ge en slant till fonden. Du skänker efter möjlighet, inget är för litet - inget är för stort.

http://www.dobbysminnesfond.se/


 
 
corina

corina

2 oktober 2007 08:14

Jag läste den där artikeln och det är ju bara skrämmande det man läser.Världen är full av icke önskvärda individer skulle jag vilja säga.Och en dödad hund är ju inte heller högprioriterat av polisen vilket man kan förstå till en viss del,man blir i alla fall bestört över människans grymhet!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

2 oktober 2007 09:12

Kan inte förstå hur man kan göra något sånt, vad ledsen man blir och orden för att beskriva en sådan handling finns inte! Stackars lilla hund och hans ägare. Man undrar hur sjuka folk är, skrämmande!

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Jenn

Jenn

2 oktober 2007 10:44

Ja denne leste jeg om og,så trist og tragisk.Jeg blir så forbannet på sånne som har hjerte til å plage dyr,forstår ikke hva som foregår i hodet på sånne.Det er virkelig skremmende hva noen får seg til å gjøre:(

http://jenn.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

2 oktober 2007 18:19

Fy vad hemskt!

http://millis.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

2 oktober 2007 23:02

Fy f-n för sådanna dj....a idioter. Hur är en del skapade egentligen? Hoppas att deras synd kommer att straffa dem HÅRT!. Har satt upp detta på min blogg & likaså på min hemsida. Om inte annat kanske vi tillsammans lyckas få insamlingen att rulla på.
Kram Bettan som blir så ledsen för denna lilla hund & dennes ägare *snyft*

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
A-C. J

A-C. J

3 oktober 2007 01:04

Förstår inte hur en del männsikor är funtande!! De måste stänga av allt vad känslor heter. Usch, hoppas att de hittar den ansvarige som ska ställas till svars och det med besked!!!!

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards