~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Gråtrist som gammal-tomtens luva.

Av ~ Ruth ~ - 8 februari 2009 00:09

Regn och grått väder var eviga dag, humöret och orken sjunker. Gräsmattan är som en disksvamp och hundarna är grisiga och golven blir sketna och jag går där och fejar och grejar för att hålla efter så inte huset blir som en svinstia för då sjunker mitt välbefinnande en mera.


Vad har då varit positivt, köpte mig ett par nya svarta jeans, måste göra något för att lyfta mitt humör och genast så blev humöret lite bättre en vad det var innan. Tittade på en massa bling bling, men fastnade inte för något.


Gjorde Lasagne till middag och tog ett par glas vin och humöret blev ännu bättre fnissss, toppade middagen med glass och varm hjortronsylt, är man mätt och belåten så blir man trött och slö så nu fortsätter jag mina göromål med svabben i morgon.


Min man bjöd på en likör till kaffet, sedan tittade vi på Melodifestivalen från Rondo i Göteborg. Summan av kardemumman efter att alla bidragen var avklarade så vill jag påstå att ingen av dessa går hem i den stora finalen i Ryssland. Bäst var Alcazar, förövrigt var det typiska svensktoppslåtar och dom når inte ut i vida världen, Bättre kan vi !


Har du inte skrivit på protest-listan mot den grymma dunplockningen så gör det nu, varje påskrift är viktig ! Ta gärna bannern med till din sida.

 
 
Malin

Malin

8 februari 2009 00:19

Kul med nytt klädesplagg,du blev nog super fin i dom!
Gott med lasagne,och super gott med glass:)
Hoppas ni fick en trevlig kväll du och din karl.
Nja tycker inte ngt bidrag var sådär "WOW" , men gillade alcazar iallafall :)
Kram och godnatt

http://malin-1988.bloggspace.se

 
lillis

lillis

8 februari 2009 07:14

Kul att handla något nytt ibland.Tyckte inte heller att det var några bra låtar som föll mig på läppen
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

8 februari 2009 10:32

Alltid kul att köpa något till sig själv om man hittar något! Det lättar upp. Fastande inte för en enda låt igår. Näää bara o kolla vidare vad som kommer. Ska väl finnsa någon som man fastnar för.

DU HAR EN AWARD HOS MIG ATT HÄMTA!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

8 februari 2009 11:23

Forstår godt at du blir deppig av været,ingen høydare uten snø i februar..ekstra ille blir det når man har hunder som drar all skiten inn..Godt du fant noe som muntret deg opp:))
Ha en fin søndag.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Yvonne R

Yvonne R

8 februari 2009 14:50

Håller helt med dig om Melodifestivalen..bättre kan vi!!
Lika här med skitiga golv efter hundar som är ute och drar in snö & slask. Trasa och hink står framme hela tiden.

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

8 februari 2009 18:11

Ja usch vägarna var inte plogade så jag höll på att fastna 3 ggr.Ja idag har det verkligen kommit mkt och tung snö.Men vackert är det!har tagigt några vinter bilder,kika om du vill!!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Lena

Lena

8 februari 2009 19:35

glass och hjortronsylt åh så gott!mysigt tycker jag du verkar ha,lite vin medan du gör en god middag.Låter så trevligt när du berättar.
Kram på er i Lerum

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Latte

Latte

8 februari 2009 20:39

Kul med nya jeans! Skulle också behöva ett par faktiskt... Men vilken god mat! Lasagne! Mums fillibabba! Kram

//C&L:-)

http://latte

 
Monica

Monica

8 februari 2009 20:49

Jag tittade också på melodifestivalen....men inte var det på Rondo, det var väl i Scandinavium.Inga vidare bra låtar, men hade hoppats på att Scotts skulle få åka direkt till Globen.

http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards