~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av ~ Ruth ~ - 20 februari 2009 13:31


 


Så här mycket snö har vi inte fått tidligare i vinter, men nu är det vitt, inte så mycket men 3-4 cm så jag är glad. Håller på med städning, inte det roligaste precis, men ack så skönt när det är klart.

 


Lilla Nowah har varit lite krasslig i ett par dagar, kräks och är låg, rätt så pigg i dag, har inte kräktes sedan i morse. Jag kallar det vinterkräksjukan för hundar, så typiskt när det kommer lite snö, hon har ingen feber och ingen annan hund är drabbad.




Tarraz får bo i hallarna (har 2) och i vardagsrummet. Inte så enkelt med 5 tikar i huset och löp, men han finner sig väl med sin situation. Det kan bli väldigt utdraget för oftast så börjar dom med 10-14 dagars mellanrum (ingen skall paras.) Enya har blivit så röd under sina tassar av vägsaltet som är ett aber, jag tvättar, smörjer och hon slickar bort, en evig rundgång. Satte på en strumpa men den hjälptes dom åt att plocka bort efter 5 min. Så nu blir det rastning i trädgården som gäller. Nu skall jag fortsätta min städning efter en kopp kaffe och en bulle.


Tjolahopp från mitt vinterland !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards