~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

En ny dag går till historien.

Av ~ Ruth ~ - 26 juli 2008 22:18

Åter en tuff dag för folk & fä. Har suttit långa stunder i källaren för lite svalka, tog med mig min stickning, källaren är sval och skön, men trivsam, nääääää. Spindlar kikade nyfiket fram mellan bråten där nere och såg riktigt fundersamt på mig och pinnade sedan i väg igen till sina hålor. Min dator har varit urkopplad stora delar av dagen, kylfläktarna har jobbat så hårt, var rädd att den skulle pajja i värmen. Burken står inne i ett hörn, med väggen på ena sidan och en hyllvägg på andra sidan, så det cirkulerar inte så mycket luft där i den smala smutten. Trotts sena timman nu så är det 28* här inne, alla fönster och dörrar står på vid gavel, men luften står stilla, ute nu bara 22*, åter en tuff natt väntar. Får göra som Skogsfrun, sova på en madrass ute på altanen, men får köpa ett moskit-tält först :-)



Var ofrivilligt tvungen att ge mig ut i värmen med min Cykel "Berta" i dag, hade med mig kameran ovanligt nog, många badnymfer i sjön Aspen, det är nog rätta platsen i denna värmen.


Inga fiskar utan långa ben syntes inte till i det här vattnet, kanske under näckrosbladen ?


Fortsatte mitt trampande mot torget, blommar vackert över allt nu, men får växterna inget vatten i helgen så kan det gå åt pipsvängen, för så torr jorden var, började sloka lite här och var.


Kunde inte missa en räkmacka och det fick bli dagens middag, köpte också ett rån med 2 kulor Dajmglass som efterrätt. Nöjd och belåten trampade jag hem till mitt och hundarna.

Nu blev det en kylslagen dusch och en nybryggd kopp kaffe, sedan fortsätta mit liv nere i källaren med stickepinnarna och hoppades på lite moln och en skön regnskur, men det infriades inte :-)

 
 
Latte

Latte

26 juli 2008 23:01

Vilka fina bilder som du har tagit!

Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Marianne

Marianne

26 juli 2008 23:36

Fina foton.
Vi har nätfönster och nätdörrar för att slippa få in för mycket flygfän. Sen elektriska insektsfångare i varje rum. Alla rum utom köket har takfläktar. Detta borde ju vara väl förberett för en god natts sömn i ett svalt rum utan flygfän. Men tyvärr, det är enbart borde och inte verklighet.
Men i natt hoppas jag på att få sova ett par timmar ändå.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
agge

agge

27 juli 2008 09:42

jaa, nu är det varmt. Jag håller alla fönster och dörrar stängda så att inte varmuften ommer in. Än så länge har jag ganska svalt inne, skönt .... Idag kan det bli åska och regn men det hoppas jag inte, jag vill ha fint några dagar till iallafall.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

27 juli 2008 09:44

Hur har du det i värmen som fortsätter även idag?? Jag håller med dig om att det är alldeles för varme men ni har nog varmare än vad vi har. Några 30 grader tror jag inte att det varait här.

Jättefina kort tog du igår ändå. Jag skall försöka fånga upp lite intryck när jag är i Norge nu för att förgylla bloggen med. Om nu kameran beter sig som folk. Skulle ha inhandlat en ny men Medresenärskan har så svåsrt att komma till skott. Det kan ju vara åldern kanske.

Vilken underbar dikt Rut lagt ut på sin blogg. Oj, jag har läst den flera gånger. Jag har skrivit ut den och lagt med handlingarna här och vid en kaffepaus, på väg hem, när vi är i Värmland skall jag läsa den för de andra då kanske man stiger i graderna eller så är de trötta på mig. Skit samma, Medresenärskan lever bara en gång här och nu !!! När jag kommer tillbaka ska jag berätta om en logdans men det dröjer ju lite.
Ha det gott och ta hand om dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

27 juli 2008 11:28

Gosj for noen nydelige bilder du har tatt Ruth,det vattnbildet var kanon flott.
Jeg satt i kjelleren i går jeg også,var levende der nede.Ellers så satt jeg foran vifta som blåste kaldt..ute hadde jeg vattenslangen som min beste venn:))Blir like varmt i dag men nå skal poolen opp for i morgen kommer gutta boys,herlig..da har jeg noen å bade sammen med*ler*
Ha en fin dag min venn.
Klemmer i massevis.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Birgitta

Birgitta

27 juli 2008 13:15

Vilka jättefina bilder! Blev så sugen på en räkmacka :)
Du verkar ha det tufft i värmen Ruth...Inte kul när det känns jobbigt när det äntligen blev sommar...
Inne hos oss har vi nu 29 grader...och ute c:a 25 för tillfället.

Sköt om dig!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

27 juli 2008 14:01

Ojoj, har det varit så varmt här också. Är just hemkommen från Mumintrollens hemland. Nätterna blev lite varma för maken vägrade ha luftkonditioneringen på för de blåste så!! Jag hoppas du har det bra i din källare, lite svalka ger det nog allt. Här står luften still och det är matlagning på gång snart.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ann-charlott

Ann-charlott

27 juli 2008 14:05

Hejsan min vän. Förstår att du lider i denna värme, det gör jag på vintern då har jag min tid som jag inte orkar med kylan. Sitter nu på altan och skriver till dig. Min bror är på besök och han kollar på gubbens lapptopp om något program som han vill visa, då passar jag på att skriva lite till dig. Hoppas du får lite vila under natten. Ha det gott. Kram Ac

http://oakenwood.bloggagratis.se

 
Rut

Rut

27 juli 2008 16:17

Ställde in promenaden idag, tyckte det var alldeles för omständigt att gå ner i källaren och hämta rullatorn. Lite mer moln är det på himlen idag men det blir nog inget regn, blommorna på balkongen är för jämnan törstiga men blommar oförtrutet.
Fina bilder du tagit, du har i alla fall åkt på tur med "Berta" då finns det hopp.
Ha så gott och hoppas John Blund kommer i natt,

http://rut.blogg.se

 
Frump

Frump

27 juli 2008 18:16

Var ute en kort sväng, men vände hem igen... orkade inte promenera i den här värmen... Men klagar inte, näe då *ironiskt*

Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 juli 2008 19:28

MEEEEEN vad du e duktig då som orkar vara ute o cykla det är mer än jag orkade igår. Fast idag har jag cyklat till affären!

Mycket fina foton du lagt ut!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 juli 2008 09:21

Vilken härlig dag du haft, cykeltur till Aspen, räkmacka (såg läcker ut på bilden) och sen god dajmglass som grädde på moset! Förstår att du känner dig nöjd!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

28 juli 2008 22:43

Va fint att kunna ta cykeln till så trevliga platser, fläktar lite gör väl också fartvinden och en glass sitter inte i vägen. Ett bad är tillfälligt uppfriskande men ofta är man lika varm och svettig när man kommer hem. Duschen är skogsfruas räddning, balkongen har jag övergett eftersom det är så många nattliga ljud som stör sömnen. Ovanan kanske. Längtar efter ett uppfriskande REGN!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards