~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 juli 2008

Av ~ Ruth ~ - 29 juli 2008 00:06

 

Det är så tyst på bloggen om dagarna, har ni fått solsting eller har ni blivit stuckna av getingar ? jag blir riktig orolig för er. Har därför konstruerat en "GETING FÄLLA" om det är dessa elakingar som har ställt till det för er ? Har ni trillat dit så ha Magnecyl (eller någon annan verktablett som innehåller acetylsalicylsyra) hemma, lös upp en ½ tablett i en liten (liten) skvätt vatten, dränk in en bomullstuss och sätt över sticket med en tape bit så den sitter fast, ingen sveda, ingen svullnad. Har inte testat det på knott och myggbett om dom kliar, men väl värd att prova. Så förflyttar jag mig till baka till mina Getingfällor. Plommonträdet med dess omgivning dräller av getingar, inte trevligt alls. Fyllde 8 petflaskor med saftvatten och hängde upp i trädet, efter en kvart var jag där och vittjade fällorna, ingen var tom för getingar, men var lite snål med saften eftersom jag inte hade så mycket kvar och det skulle räcka för alla 8 flaskorna. När dom kryper ner på saften så blir dom kvar där, kommer inte upp igen utan drunknar, YES DET FUNGERADE ! Bra att även att hänga på altanen, för blommorna lockar dessa marodörer till sig också och då kommer dom oroväckande nära grillbordet eller kakfatet. Å'du, drick inte öl direkt ur burken, en bekant fick en geting från burken som stack han i halsen och fick uppsöka läkare i all hast, kunde slutat riktigt illa, kolla även glaset innan du sätter det till munnen, glöm inte barnens saftglas.


Det blev i dag lite tips och förmaningar som kräver en extra tanke innan olyckan är ett faktum.

Gillar dagens läge :-)

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards