~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Att ge upp

Av ~ Ruth ~ - 23 juli 2008 10:55

Åter en dag har randats, vita tjocka moln ligger över mig. Vad denna dag har att bjuda på det är ett oskrivet kort. För exakt ett år sedan sedan det här datumet 23/7 skrev jag om vädret och det är ett aktuellt ämne även nu. Har varit ute och läst lite olika bloggar nu på morgonen, fy så många bedrövliga hjärnor och tragiska öden det finns. Har följt en blogg några veckor som en ung tonårstjej skriver. Självmords tankar gror och gror i hennes unga knopp, skär sig dagligen med rakblad och visar upp hemska bilder på sin blogg. Jag mår piss efter besöken i hennes boning, men kan inte låta bli att följa hennes tragiska öde. Tänk så maktlös man står i dessa lägen, försöker man att skriva något positivt i  hennes kommentarer så så är det genast tummen ner så det har jag slutat med. Vård vägras, då slutar det bara på ett set för henne. Men man kan inte påverka en så beslutsam hjärna när viljan inte finns. Nääää, nu tar jag och kokar mig ett ägg och kletar smör på en macka och börjar min snurriga dag. Tittar in senare under dagen.

 
 
Yvonne

Yvonne

23 juli 2008 13:34

Visst är det underligt att en del hemska foton får hamna på inläggen. Det står vid bildhanteraren att Blogga förbehåller sig rätten att ta bort bilder som inte anses passande. I detta fall du beskriver vore det en självklarhet att det skulle tas bort. Bilder av skurna handleder eller annat på kroppen är ju inte annat än negativt, även om det för bloggägaren är ett sätt att få ut det hemska....Tänk så många lättpåverkade som blir lockade att kanske göra samma sak. Sorgligt.

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

23 juli 2008 15:14

Vad hemst med den där tjejen.... Men en sak kan man säga är bra i alla fall; att det är bra väder idag, JIPPIE!

Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 juli 2008 16:45

Jaa du Ruth, det är så många unga människor idag som mår skit. När tjejen inte själv vill ta emot goda råd så kan man ju inte tala henne tillrätta heller och det är klarat att detta är en sjukdom som sitter djupt i hennes själ. Ett sätt att ropa på hjälp men helt oförmögen att ta emot den lilla hjälp som erbjuds.

Medresenärskan skrev ett mail till dig angående armen.

Idag mår vi väl alla bra i solen eller har du hört någon som börjat klaga på värmen?? Här tuffar livet på och Medresenärskan hoppas att du har det bra. Tittar in till dig igen i kväll.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 juli 2008 20:31

Ja det finns så mycket öden att läsa här på bloggen, jag har följt en tjej i ½ år och nu finns hon inte längre med oss. Hon svalt sig till döds. Det är hemskt!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards