~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 juni 2007

Banjo & Benita (har inte bott här !)

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2007 20:47

Det är många som inte har varit med från början när berättelsen startade och tror att det är jag som har pysslat med dessa harungar i veckor fram till friheten & naturen. Så är inte fallet. Den som har skött om dessa små är *xxx* hon vill inte att hennes namn skrivs ut, eftersom man inte får ta hand om vilda djur och fåglar mer en i 48 timmar. Manus för inläggen har jag fått tillskickat mig, även bilderna. Tyckte det var roligt att berätta för er där ute om dessa harars andra chans att få leva. Banjo skulle blivit  pinad till döds av en katt, Benita av tyraniska skator. Naturens varelser är grymma för alla små djurbarn stora som små arter. Man kan ju inte rädda alla, men hamnar man mitt uppe i det hela så kan man inte blunda och gå vidare som om inget skulle skett. *xxx* har gjort ett fantastiskt jobb och lagt ner stora summor ur egen ficka till modersmlölks ersättning för kattungar,

åkt många mil när Banjo skadade benet för att få en bedömning av det hela. Veterinärer tar inte in harar för röntgen ej heller befattar sig med dom på något set. Tycker det är stor skam, djur som djur även om dom inte är husdjur.

SKICKAR EN STOR RÖD ROS TILL *XXX* du är en san djurvän !

 
 
Ingen bild

xxx

26 juni 2007 22:33

Jag tackar alla ödmjukast för rosen och alla snälla ord.
Att få trotsa naturlagar är kanske inte alltid det mest förnuftiga, allt har ju en mening som de stora filosoferna har uttryckt sig. Men det kunde ALDRIG vara meningen att dessa två underbara varelser skulle få ett så grymt slut. Dom har gett vår familj så mycket. Lite vemodigt är det att dom ännu inte visat sig för "lelle" (välling), tro jag det, hela naturen är som en JÄTTE stod lördagsgodispåse för dessa två gudomliga varelser. EN sak har jag lärt mig, pengar är INTE allt, glädjen blandad med sorg som man kände när dom skuttade iväg, till nya sälla marker med allt vad det kommer att föra med sig i deras liv :-) Skulle kunna betala hur mycket som helst för att få göra om denna resa...........


Jag önska verkligen att ALLA som ser djur plågas, eller som är på väg att falla i "naturlagar" hjälper dessa varelser vad det än må vara till ett bättre slut.
En sak som de stora djursjukhusen ställer upp med (har jag lärt mig av alla dessa samtal om röngen, råd m.m.) att OM du finner ett djur som är skadat så är det bara att åka in till djursjukhuset så avlivar dom det utsatta djuret....
Då är man en SANN djurvän.

Jättekramizar till er alla som har följt min "resa" med Banjo och Benita. Ruth du är guld värd som ville dela med dig av min berättelse till din blogg. Har funderat på att skriva en barnbok om Banjo och Benita, vem vet......snart kanske den finns i en bokhandel nära dig
Tjohej leverpastej från mej xxx

 
Madde

Madde

26 juni 2007 23:17

Du får en fång med rosor av mig också :)
Kram Madde

http://www.runezzaz.se

 
Jenn

Jenn

27 juni 2007 10:12

Oj,jeg er en av de som missforsto og trodde det var du som tok hand om hareungene.Uansett,sterkt og bra gjort av henne som gjorde det.Helt uforståelig at ikke en vetrinær kan ta hand om et dyr som ikke er husdyr,hva tenker de med mon tro.Alle dyr fortjener livets rett,det er min mening:)

http://jenn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards