~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 9 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 9 juni 2007 19:48

Inget av värde har skett i dag. Det har varit mycket svalor i luften, inte så vanligt att se dom här, högt flyger dom så det blir nog  en solig dag även i morgon. Min fontän har varit ett populärt ställe för stora och små fåglar i dag, både till att dricka och svalka av sig i med  dropparna som faller ner. Gråsparven har svårt att komma fram till strålarna så jag har fixat ett tillfälligt fågelbad för att hjälpa dom.  Rusta har fina fågelbad i gjutjärn som står på en fot, väldigt fina, det blir nog att inhandla ett sådant. Det mulnade på rejält i em. förväntade mig att det skull komma ett värmeåskväder, men så blev det inte. Har även tagit några foton på hundarna. Tarraz fick ett hundkäks som Niro med all möda i värden försöker att komma åt, men si det gick inte, men han kämpade väl, det var mumsigt gott och inget man ger i från sig !

So Long !

Av ~ Ruth ~ - 9 juni 2007 13:19

Jo, jag lever, men går på sparlåga pga. denna plågsamma värme vi utsättes för, dagen i dag är en repris på dagen i går. Orkar noll och nada, oj, vad jag längtar till höst och vinter, som är mina årstider framför alla. Skillnad var det förr när man låg  vid en badstrand och stundom slängde sig i vattnet för svalka, det är inte så mera, tycker sjövattnet är för kallt om det inte är som i mitt badkar, sjukt eller ? :-) Hoppas ni inte mår så dårligt av sommarvärmen utan kan njuta. skall nu ställa mig i en svalkande duch och njuta för stunden.

So Long !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards