~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 8 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 8 juni 2007 23:47

Dom enda som njuter i dag är 3 av mina hundar, lägger sig i solen och sover, tycker det är härligt, kan inte förstå det. Är rädd att dom somnar in där dom ligger så jag tar in dom och stänger till mot gräsmattan. På golvet inne är det skönt, har kall klinkers på golvet (vilket ger en härlig svalka även för mig, fötterna blir kyliga, bara njuter.) Nu blev det mycket om vädret, men det är nog ett hett ämne dessa dagar från allas munnar, svårt att inte kommentera det här.

Enya är fortfarande inte ok efter fadäsen som skedde den 6 juni, kommer inte när det vankas mat, skriker till när hon reser sig, men går rent. Det är inget i benen / tassarna som orsakar det, utan muskler i bröstkorgen som har fått sig en törn, även om hon inte reagerar när hon ligger på rygg och man klämmer och trycker över allt. Så länge hon står på benen och går är det ok, men har hon legat och skall resa sig och första stegen då skriker hon (föredrar att ligga stilla om inte nöden kräver att hon måste resa på sig.) Hon har alltid varit pipig för det mesta, så man vet inte riktigt hur illa det är, men tror att det snart är övergående. Fortsättning följer !

Av ~ Ruth ~ - 8 juni 2007 16:35

Det här har varit en jobbig dag pga. värmen, temperaturen i solen gjorde att termometern gick i topp 45*, undrar hur varmt det har varit i solen i dag ?. Inne är det också olidligt 29* och i skuggan ute 31*. Skall det bli så här i sommar då vet jag inte hur det skall gå med hälsan. Synd för alla äldre som ligger på vårdhem, att dom inte kan kosta på luftkonditionering på rummen, i dessa dagar är det många äldre som går bot pga. den höga temperaturen dom utsätts för och det är tragiskt att det skall behöva vara så.

Av ~ Ruth ~ - 8 juni 2007 13:31

I dag vet jag inte riktigt vad jag skall berätta här. Det är så stekvarmt ute så svetten bara rinner, orkar noll & nada, så det kommer en fortsättning "Banjo" ......

Efter ca 3 veckor fick jag ordnat en inhägnad i trädgården så han skulle börja vänja sig vid att vara ute, inte lyssna på Rix FM och höra ungarnas tjöt, nej fågelkvitter, regn, blåst m.m skulle bli hans nya radio. Han stormtrivdes i trädgården, vilken yta att springa runt på (ca 8 m2) men på nätterna var han inne. När skall man släppa en hare, när är dom mogna ? Ja, det var många frågor man hade, men det var ingen som ville upplysa mig. Internet har varit ett bra hjälpmedel då jag har funnit lite om vad dom äter, han kan ju inte leva på välling, och nappflaskor växer inte direkt ute i skogen. Jag har skogen alldeles bredvid huset och lite på tomten, så det vara bara att gå ut och plocka allehanda växter som jag läst att dom äter. Jo du, rena lördagsgodiset när jag fyllde buren inne och ute i hagen, han mumsade och tycktes aldrig vilja sluta äta. Men välling morgon och kväll, det ville han inte sluta med, Mysfaktor i själva matandet med, så det ville jag inte ta ifrån honom. Han blir den lilla parveln, modersmjölk för kattungar är inte billigt, men lyckas jag så tar jag den kostnaden, det är ju ett liv att värna om, även om han sedan skulle träffas av en jägares kula och hamna på middagsbordet så får han det bra fram till dess. Vad denne jägare inte känner till är hur kostbar han var för oss och att han var i mina ögon värd sin vikt i guld och förtjenade ett bättre öde.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards