~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 juni 2007

Av ~ Ruth ~ - 2 juni 2007 18:29

Nu är min lilla fontän nästan klar, det återstår bara att få fast små stenar omkring kanten där uppe, även bättre arrangemang runt omkring på marknivå, men nu porlar det med ett mysigt ljud där ute. Det är svårt att fånga fontänens strålar på bilden när solen står rakt på, men dom finns där *Ler*  Varmt och skönt sommarväder i dag nu är det fortfarande 22*  Ha en trevlig kväll.

Av ~ Ruth ~ - 2 juni 2007 09:20

Min gästskribents berättelse del: 1. Historien börjar med Banjo.

Att ta hand om två harar är en underbar uppgift även om det kräver sin tid i en redan stressig vardag. Banjo som inte vägde mer än 128 gram när han räddades ur munnen på en katt en sen lördagskväll för snart 1,5 månad sedan väger nu omkring 1,2 kg (lite svårt att få han att sitta still på digitalvågen  :-/)  Min son som hade varit ute med hunden trodde först när han såg katten med något i munnen att det var en råtta. Han följde efter, stressad som katten blev tappade den bytet ett par gånger och då fick han se att råttan inte hade någon svans. Då blev han nyfiken och jagade katten tills den släppte, och där liten och förskrämd var lilla Banjo. När sonen kom hem med Banjo var han alldeles vettskrämd, i ett par timmar satt jag bara och höll han i ett stadigt grepp mot min kropp så att han skulle känna att jag var hans nya mamma och tryggheten. Hur det sedan går får ni följa framöver.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards