~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under juni 2012

Av ~ Ruth ~ - 14 juni 2012 21:57

Förut har jag aldrig tyckt att det är ensamt när gubben åker iväg, men det gör jag nu, går säkert över om några dagar, jag har märkt att ensam är inte alltid stark. Det finns saker jag behöver hjälp med, men fixar det själv till slut när ingen hjälp finns. Tror att vara frånvarande från varandra är nyttigt också, man blir mera självständig och man kan mera en man tror.

 

Allt sedan barnen var små så har han varit frånvarande ca. 6 månader varje år, med korta perioder hemma. Han var ständigt på resande fot via jobbet, dom länder han inte har besökt är fåräknade, detta pågick nästan tills han gick i pension vid 60. Han ledsnade på alla flygresor och trista hotellrum.  Nu nog om detta.

 

Gråväder och blåst hela dagen, mitten av juni och ingen sol, bara det gör en nerstämd.

Har stickat en del under dagen. Nu är det kväll och inget på Tv, det samma varje sommar, alla serier är slut och nu blir det bara repriser fram till höstlöven faller, jo fotboll för hela slanten är det, men det roar mig inte.

 

Kramar varma.

Av ~ Ruth ~ - 13 juni 2012 20:15


     

Bild 1: huset innan renoveringen påbörjades, nu altan längs hela långsidan. Hall och badrum står nu på mursten,
innan gick trävirket ner till marken, fick hissas upp med flera domkrafter, och källaren fylldes igen, en stor bov
till all fukt som gav röta i huset, nu står det i 100 år till.
*******************************************

I går anlände Arne gubben till stugan i Värmland, den årliga resan, hoppas nu att han kan  göra klart med målning, fönsterbyte och klickgolven i dessa 2 sovrummen. Detta hus har varit ett jobb under många år, måste det snart bli klart.

 

Jag har slutat att vara där på sommaren, fixar inte myggen och knotten samt bitflugorna. Är allergisk mot insektsbett och får stora röda upphöjda hårda blaffor, jag kan inte njuta där sommartid. Någon måste sköta marktjänsten hemma också, klippa gräs och vattna blommor både ute och inne

 

När han jobbade så gick varje semester till renovering. Huset var näst intill fallfärdigt innan start, ruttna innerväggar och golv som hängde ner intill väggarna. Nu blir allt nytt både ut/in- vändigt. Från början fanns det tankar om rivning, men nu har vi alla bekvämligheter som vilket hem som helst, året runt värme luft/vatten samt vedspis och vedkamin för mysfaktorn. Tror att Arnes mammas morfar ler från sin himmel när han ser hur fint det har blivit och att det ursprungliga fick leva kvar, det har varit ett slit med råge, men nu går det mot sitt slut.

 

Kram till er alla !

Av ~ Ruth ~ - 12 juni 2012 19:56


   


Denna Orchidé ”Dendrobium” köpte jag för drygt ett år sedan, då var det vita blommor i varje bladveck. Flera skrev att den var svår så den hivades efter ett tag, envis som jag är så ser den ut så här i dag. Det är inga blommor i varje bladveck som det var när den köptes, men bara i topparna, knepigt och nu kantas den vita blomman med lila. Får se om den lever ännu ett år, man vet aldrig, har märkt att den behöver mera vatten en vanliga Orchidéer.


  



Har varit till veterinären med lilla Saidie (9 år) i dag, hon hostar och får upp blankt slem med spår av blod ”Lungödem”, lungorna var rossliga och hon andas med hela magen och hade lite feber 39* (normalt för hund 38,5*)


Nu får hon Antirob (antibiotika) samt Furix vätskedrivande, får se hur det går och hur länge det går, om det går.


Har klippt båda gräsmattorna i dag, det har varit en dag utan regn, kanske vänder det nu så det blir sommar igen.  

Kram till mina vänliga och gulliga vänner, hoppas ni vet att ni är värdefulla ! 



Av ~ Ruth ~ - 11 juni 2012 22:19

Läste på Monicas blogg att hon ville ha hjälp med att lägga in ”You Tube” klipp, även i hennes kommentarer var det flera som har glömt hur man gjorde. Därför visar jag med bilder hur man gör, anteckna gärna på ett papper  steg för steg då blir det lättare när du är inne och har hittat klippet du vill sätta in på din blogg.

Hoppas ni förstår min vägledning, meddela gärna om det lyckades !

Kram på er alla.

          1.    2.  

3.  

4.  5.     


Av ~ Ruth ~ - 10 juni 2012 21:55

Å,ja, killen är bara 19 år så det blir inget gensvar, men hans röst gick rakt in i mitt hjärta och det är en kärlek ingen kan ta ifrån mig, den är tillåten och varm.

Tittade på kanal 11 och American Idol i gårkväll, så duktiga dom var, bättre en våran Idol när den går av stapeln här. Killen heter Joshua Ledet, vad det månne bliva för stor stjärna av denna killen. Lyssna på hela sången och säg vad du tycker.



 

Just denna sång han sjöng har även en stor idol ”Percy Sledge” sjungit in i mitten på 60-talet, och den melodin väcker sååå kära minner för mig, mycket speciella och personliga minnen. Köpte alla skivor som kom ut med denna sångare, gillar soul och ballader av denna typen, älskar också gospelmusik.


Är förövrigt en allätare i musikväg bara det inte är jazz, opera och fiolorkestrar, även sparsamt med hårdrock och rapping. Har så många LP och singlar i en kartong som jag inte kan lyssna på i dag, flera samlingsalbum bland annat med Elvis, Beatles och Rolling Stones med flera säkert värda några kronor i dag.


Lite onödigt vetande om mig och min musiksmak. Skall köpa en CD med ”Joshua Ledet” om jag hittar någon och det tror jag inte kommer att bli så svårt framöver.

Kram från ett regnigt Lerum och mig.


Av ~ Ruth ~ - 9 juni 2012 21:15

Vi har varit och kikat i olika affärer, personligen så köpte jag mig ny dag och natt kräm, man skall vårda sin hud, jag har gjort det dagligen sen 20 års åldern och rynkorna är få, men dock finns en och annan rynka som nonchalerar alla burkar och tuber's innehåll och lever sina egna liv.

   


Har kikat på laminatgolv till det stora sovrummet i Värmlandsstugan. 2 nya vändbara fönster skall också sättas in där samt väggpaneler skall målas, då blir det rummet på andra våning som nytt. Det andra sovrummet där uppe har också påbörjats, men inte klart, väggar har flyttats och mycket annat. Han åker snart dit upp nu för att greja med vårat och fixa för åldringarna där, det årliga görat. Jag och hundarna stannar här i Lerum och sköter om allt både ute och inne.


Har inte regnat sedan tidligt i morse, har varit hotfullt men det nöjde sig med det, kyliga vindar.


Var en sväng till torget och kikade, mycket för barnen, samt ”Lerumstalangerna” så duktiga ungdomar. Mycket annat kul, men jag frös så jag stannade bara en timma, glömde att det inte var sommar ännu, lite varmare kläder hade varit att föredra.


Ha det gott gottfolk önskar er en fin söndag /


Kramen.

 

Av ~ Ruth ~ - 8 juni 2012 22:05

En strålande varm dag, som förvandlades ut på em. till regn, regn, regn och det kommer att fortsätta tills ut på natten. Synd för ”Lerumsdagarna” som har olika jippon och festligheter tills kl. 24. dans till ”Arvingarna”. Tror inte det blir någon stor folkfest tack vare det dårliga vädret.


Festligheterna håller på tills söndag natt både för barn och vuxna.

Blir det en sollucka i morgon så går jag dit och tittar.

Nu skall jag ta mig en kvällsdusch, inte utomhus det blir för kyligt och sedan lägga mig i en bäddat säng med soltorkade lakan, det doftar så gott och då sover jag också gott.

 

Önskar er alla en fin helg, gärna sol men det blir nog mest regn enligt meteorologerna på TV, hela Sverige ligger i farosonen. Glöm inte paraply om du vistas ute, glöm inte heller ett lite leende till alla du möter, det värmer allas hjärtan trotts det urkassa vädret.

Kram på er.

Av ~ Ruth ~ - 7 juni 2012 21:39

Nu har jag satt några blommor i mina 2 blomlådor på altanen, nu skall det bara växa till sig och det gör det snabbt bara det kommer lite sol och värme.


      


Måste bara visa denna vackra Dahlia, har aldrig sett en sådan färg så jag måste bara ha den i sommar i 2 likadana lådor. Har köpt en box med 8 fack blå Lobelia också, 4 i lådorna och 4 i ampeln på balkongen ut från vardagsrummet, den som är ny renoverad med färg och golv, kul att pyssla till det. Inte så kul att pynta på altanen för den skall också målas vad det lider.

Orkar inte skriva mera i dag, skall hinna med ett besök hos er också.


 Kram för att ni har tagit er tid till att skriva så flitigt i det förra inlägget, är så glad,

1000 tack till er alla.


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards