~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Växlande sol / regn

Av ~ Ruth ~ - 8 juni 2012 22:05

En strålande varm dag, som förvandlades ut på em. till regn, regn, regn och det kommer att fortsätta tills ut på natten. Synd för ”Lerumsdagarna” som har olika jippon och festligheter tills kl. 24. dans till ”Arvingarna”. Tror inte det blir någon stor folkfest tack vare det dårliga vädret.


Festligheterna håller på tills söndag natt både för barn och vuxna.

Blir det en sollucka i morgon så går jag dit och tittar.

Nu skall jag ta mig en kvällsdusch, inte utomhus det blir för kyligt och sedan lägga mig i en bäddat säng med soltorkade lakan, det doftar så gott och då sover jag också gott.

 

Önskar er alla en fin helg, gärna sol men det blir nog mest regn enligt meteorologerna på TV, hela Sverige ligger i farosonen. Glöm inte paraply om du vistas ute, glöm inte heller ett lite leende till alla du möter, det värmer allas hjärtan trotts det urkassa vädret.

Kram på er.

 
 
Bettan

Bettan

9 juni 2012 00:10

Ja ojojoj, vilket varierande väder vi har haft i vårt land idag. Glad som sjutton för att vädrets makter var med mig om morgonen när jag skulle ut å köra hoj.
Visst är det underbart när man känner sommardoften i lakanen =) Då blir sömnen gudomlig.
Underbara bilder på dina vackra blommor i nedan inlägg. Massor av kramar & önskan om en god natt.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

9 juni 2012 00:34

Här har det regnat i stort sett hela dagen, synd om de som är på Sweden Rock men de borde vara härdade vid detta laget. Det är samma sak varje år.
Underbara blommor!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

9 juni 2012 07:07

Tack snälla Ruth för att du gjort så fint åt mig på bloggen.
Just nu regnar det av bara sjutton här, får hoppas att detta går över för i dag så tar dom studenten här i stan.
Tack än en gång
Ha en bra helg min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 juni 2012 09:14

Just nu regn här hos mig men igår strålande sol hela dagen.
Och så hade vi studenten här igår så de hade tur med vädret.
Så synd att Lerumdagarna ska regna bort.
Ha en fin lördag min vän!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

9 juni 2012 09:33

Hoppas det blir en lucka bland molnen ;) Trevlig helg!

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 juni 2012 10:52

hoppas att det kan vara lite uppehåll idag, det är synd när det anordnas evenemang och så blir det dåligt väder
Sv: jag visste inte att snäcksniglarna äter mördarsniglars ägg, men jag är också rädd om snäcksniglarna :)
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 juni 2012 12:03

Jag håller tummarna för att det blir uppehållsväder så du kan besöka Lerumsdagarna utan att bli våt.
Vi har haft regn hela natten och förmiddagen, men nu verkar det klarna upp. Skönt i så fall för vi ska snart promenera bort till Dottern med familj, som bjuder på lunch.
Ha det gott!
Varm kram.
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 juni 2012 16:26

Vädret rår vi ju inte på som tur är,men nu vill jag ha riktig sommar,tycker det är dags för det nu.Gårdagskvällen regnade det och även på morgonen,men nu skiner solen och det är riktigt varmt,så länge det varar.
kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards