~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

En salig blandning

Av ~ Ruth ~ - 12 juni 2012 19:56


   


Denna Orchidé ”Dendrobium” köpte jag för drygt ett år sedan, då var det vita blommor i varje bladveck. Flera skrev att den var svår så den hivades efter ett tag, envis som jag är så ser den ut så här i dag. Det är inga blommor i varje bladveck som det var när den köptes, men bara i topparna, knepigt och nu kantas den vita blomman med lila. Får se om den lever ännu ett år, man vet aldrig, har märkt att den behöver mera vatten en vanliga Orchidéer.


  



Har varit till veterinären med lilla Saidie (9 år) i dag, hon hostar och får upp blankt slem med spår av blod ”Lungödem”, lungorna var rossliga och hon andas med hela magen och hade lite feber 39* (normalt för hund 38,5*)


Nu får hon Antirob (antibiotika) samt Furix vätskedrivande, får se hur det går och hur länge det går, om det går.


Har klippt båda gräsmattorna i dag, det har varit en dag utan regn, kanske vänder det nu så det blir sommar igen.  

Kram till mina vänliga och gulliga vänner, hoppas ni vet att ni är värdefulla ! 



 
 
Marias Höran - Njut av Livet ♥

Marias Höran - Njut av Livet ♥

12 juni 2012 20:59

Men lilla vovven då. Hoppas det nu löser sig. Tänker på dig...det är så jobbigt när våra fyrbenta vänner inte mår bra.
Kram från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Maria

Maria

12 juni 2012 21:25

Det var tråkigt med hunden men hoppas medicinen gör gott. Jätte fin blomma, konstigt att den skiftat i färg. Ja tänk om vi hade bott närmare då kunde vi gjort något roligt fram på små timmarna. Tack för att du tycker mina saker e fina, jag tycker det är så roligt att hålla på med scrappen.
Ja de kan jag tänka mig att i dom Värmlänska skogarna är de gott om mygg, när jag var ute med Kajsa förut så var de nog knott jäklar vad dom är ettriga.
Du får ha en fin dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Gun

Gun

12 juni 2012 21:25

Hoppas det löser sig med din hund. Inte kul när de är sjuka. Jaha det är du som har tagit våran sol sörstår jag nu:). Vi har regnet nu.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

12 juni 2012 22:10

Men jösses då. Lilla sötnosen får ju inte gå å bli sjuker nu =(. Hoppas verkligen att detta ska gå å fixa. Så ni får fler år tillsammans. Håller mina tummar hårt.
Va duktig du har varit som klippt gräsmattorna. Detta slipper jag ju när vi ingen gräsmatta har kvar längre.

Du är så otroligt hjälpsam vännen. Du vägleder oss alla när vi inte kan eller fattar. Du är guld värd vännen. Hoppas att du ska få en god kväll & sova gott när natten kommer. Massor av kramar <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

12 juni 2012 22:12

Nej, så tråkigt med lilla Saidie. Hoppas det blir lättare att andas efter medicineringen.
Den där orchidé var fantastiskt fin. Den är kanske finare nu med lila i kanten. Du är duktig med blommor. Jag kan nog aldrig glömma bilden på din Clivia!!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
gertyg

gertyg

12 juni 2012 22:17

Hoppas att lilla Saidie kryar på sig är så oroligt när dom är sjuka.
En sådan orchide har jag också som blommar nu, har bara stått där, så fick jag se att det kom knoppar lilla blommor är det p min, fr väl fota den i morgon

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

13 juni 2012 06:36

Hoppas att lilla Saidie kryar på sig, det är jobbigt när inte våra djur mår bra.
Vilken vacker färg på din Orchide
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

13 juni 2012 08:28

Nääää nu får vi hoppas att Lilla Saidie kryar på sig och blir bättre.
Så jobbigt när våra 4 benta vänner mår dåligt.
Håller både tummar och tår att det går vägen.

Underbar orkideé du har.
Du har verkligen gröna fingrar.
Hur har det gått med din CLIVIA det har jag undrat.

Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

13 juni 2012 11:36

åh vad vacker den är din orkidé, jag tror bestämt att du har gröna fingrar :)
stackars lilla Saidie, hoppas medicinen hjälper så att hon blir bra igen, och stackars dig vännen, det är inte roligt när våra fyrfota vänner blir sjuka
bamse- och styrkekramar till dig och ge lille Saidie en puss på nosen från mig <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

13 juni 2012 12:14

Hej tittar in det var ett tag sedan
Hoppas Saidie mår bättre snart
Hoppas allt är bra Denna sommar har jag åkt igenom Lerum massoe av gånger snart igen när vi skall till Göteborg.
Kram Anita

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

13 juni 2012 18:26

Hej
det var länge sedan jag såg dig..
Jag har ju inte hållt på så mycket med hemsidan som tidigare, men jag håller på att bygga upp en mer privat hemsida, men det tar sin tid nu efter min stroke..
Men Vi Två är ute och spelar och sjunger för fullt ändå.. för jag fick tillbaka talet och min ansiktsförlaming försvann succesivt...
Hoppas du får en fin och solig sommar!
Kramizar / Berith
Ps. jag har även en blogg: http://michelin53.blogspot.com där jag tjänar en slant på i mellan åt.. Ds...

http://www.vitva.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards