~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

En vacker blomma

Av ~ Ruth ~ - 7 juni 2012 21:39

Nu har jag satt några blommor i mina 2 blomlådor på altanen, nu skall det bara växa till sig och det gör det snabbt bara det kommer lite sol och värme.


      


Måste bara visa denna vackra Dahlia, har aldrig sett en sådan färg så jag måste bara ha den i sommar i 2 likadana lådor. Har köpt en box med 8 fack blå Lobelia också, 4 i lådorna och 4 i ampeln på balkongen ut från vardagsrummet, den som är ny renoverad med färg och golv, kul att pyssla till det. Inte så kul att pynta på altanen för den skall också målas vad det lider.

Orkar inte skriva mera i dag, skall hinna med ett besök hos er också.


 Kram för att ni har tagit er tid till att skriva så flitigt i det förra inlägget, är så glad,

1000 tack till er alla.


 
 
Gun

Gun

7 juni 2012 22:05

Vacker färg på Dahlian. Vad fint det blir med lite blommor. Har satt en låda under köksfönstret, alltid röda pelargoner med vita snöflingor. Huset är rött med vita knutar.
Önskar dig en trevlig helg. Kommer inte att vara här ute före söndag kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

7 juni 2012 22:39

Dahlior måste jag också köpa. Dina är jättefina! Förra året köpte jag några som jag försökte övervintra i en hink med sand i förrådet. De verkar totaldöda. Så det blir bara att köpa nya.
Hoppas vi får det lite varmare i helgen!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
BrittMarie

BrittMarie

7 juni 2012 22:57

Dahlior måste jag också köpa! Det var en fin sort du fick tag i. Jag försökte förra året att få mina att övervintra i en hink med sand i förrådet. De verkar stendöda, men det var ett försök i alla fall. Jag önskar oss en varm och skön helg!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Maria

Maria

8 juni 2012 00:38

Det var en helt otroligt fin färg, jag hade sommardahlior här förra sommaren men de fanns dom som uppskattade dom till middag. Ja så de blir inga här i år. Vet du jag plockar dom jäkla sniglarna och lägger dom i en hink med vägsalt, där i blir dom inte långlivade. Blev nog en 130 nu i kväll. Egentligen e de bara löjligt att hålla på för de finns här i sådana mängder.
Har suttit och gjort decoupage på en kaffe burk till mamma nu i kväll, börjar bli trött så God natt på dig.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

8 juni 2012 07:02

Så vacker färg på Dahlian, så fint du kommer att få med alla din blommor.
Önskar dig vännen en bra och skön dag
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
gertyg

gertyg

8 juni 2012 10:20

Så fin dahlia, det är lika vacker i färgen som du beskrev i går, har inte sett den färgen, jag tycker också om den blomman har flera krukor på tillväxt

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

8 juni 2012 11:08

wow vilken vacker dahlia, den blir man glad av att se :)
visst är det härligt att plantera blommor och få njuta av deras prakt, gärna under hela sommaren
hoppas att du får en bra fredag
kramen vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

8 juni 2012 17:17

Så fin den dahlian var,det är verkligen vackra blommor.Idag har det varit lite varmare än det varit den senaste veckan,men det har utlovats regn till kvällen,men det är väl inte säkert att det slår in.
Önskar dej en bra kväll...kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 juni 2012 09:15

Oj vilka underbara dahlier du fått tag på.
Underbara färger i mitt tycke iallafall.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards